PISA 2015 Öğrenci Yaşam Memnuniyeti Değerlendirmesi Sonuçları, ilk kez öğrencilerin okulda iyi performans gösterme motivasyonlarını, akranları ve öğretmenleriyle ilişkilerini, ev hayatlarını ve okulda dışında zamanlarını nasıl geçirdiklerini analiz ediyor. Elde edilen bulgular, PISA 2015 fen, matematik ve okuma testlerine katılmış olan 72 ülkeden 540,000 öğrenci üzerinde yapılan bir ankete dayanıyor.
Dünya ülkelerindeki öğrencilerin yüzde 59’u bir teste girmenin zor olacağından endişe duyduğunu bildirdi. Yüzde 66’sı ise zayıf notlardan dolayı stres yaşadıklarını dile getirdi. Öğrencilerin diğer bir yüzde 55’i, bir teste iyi hazırlanmış olsalar bile o test için çok endişelendiklerini bildirdi. Tüm ülkelerde, kızlar oğlanlardan daha fazla okul ödevi ilgili kaygı yaşadıklarını söyledi. Genel olarak okul çalışması, ödev ve testlerle ilgili kaygı, performansla olumsuz bir ilişkiye sahip.
Araştırma sonuçlarında önemli bir ayrıntı daha var. Sınıf içinde bazı öğrencilerin saldırgan tavırlar sergilemeleri. Araştırma, zorbalığın okullarda çok büyük bir sorun olduğunu da ortaya çıkardı. Öğrenciler büyük bir oranda zorbalık kurbanı olduklarını bildirdi. OECD ülkeleri arasında ortalama olarak öğrencilerin yüzde 4’ü – kabaca her sınıfta bir öğrenci- ayda birkaç kez kendisine vurulduğunu ya da itildiğini bildirdi. Bu oran yüzde 1 ila yüzde 9 arasında değişiyor. Zorbalık, öğrencilerin öğretmenleriyle olumlu ilişkiler kurdukları okulda daha düşük. Ebeveynlerin okulların zorbalıkla ilgili planlarına ve zorbalığa verilen tepkilere dahil olması gerekiyor. Ayrıca okullar zorbalığı kapsamlı bir şekilde önlemeyi başarmak ve tepki planlarını ortaya koymak için başka kuruluşlarla da çalışmalılar.