avcılar escort
Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Le Pain
Süleyman Çokay
Köşe Yazarı
Süleyman Çokay
 

ÖĞRENCİLER İÇİN KÜRESEL BİR DENEYİM

Avrupa Gençlik Parlamentosu (AGP), İngilizce adı EUROPEAN YOUTH PARLIAMENT (EYP), Avrupalı gençleri siyasi farkındalık ve sorumluluk sahibi, bağımsız düşünceli ve hoşgörülü yurttaşlar olmaya teşvik etmek amacıyla yürütülen sivil toplum girişimidir. Temelleri 1987 yılında Fransa’da Fontainebleau şehrindeki bir lisede atılan girişim hızla gelişerek bugün 40 Avrupa ülkesinde örgütlü bir ağa dönüşmüştür. Avrupa’nın en geniş gençler arası siyasi tartışma, kültürlerarası karşılaşma, Avrupa yurttaşlığı eğitimi ve fikir alışverişi platformu olan ve binlerce gencin gönüllülük esasında destek verdiği AGP’nin etkinliklerine her yıl 40.000’e yakın genç katılmaktadır. Geçtiğimiz günlerde de ilimizde IV. Başak Model Birleşmiş Milletler konferansı düzenlendi. 3 gün süren bu çalışmalarda lise öğrencileri her türlü plan ve işleyişi kendi aldıkları girişimcilik eğitimlerinin de itici gücüyle gerçekleştirdiler. Türkiye’nin farklı illerinden gelen öğrenciler dünya sorunlarını ülke delegeleri olarak masaya yatırdılar ve çözüm önerilerini sundular. Sınıf içinde de yapılan benzer uygulamalar beraberinde akademik başarıyı da getirecektir. Günümüzde ailelerin en büyük hatası çocuklarını test ve tost arasında sıkışan bir yolculuğa itmeleridir. Oysaki adını çok duyduğumuz “beceri temelli sorular/ yeni nesil soru” çözümünde en büyük katkıyı bu tarz etkinlikler sağlamaktadır. Çünkü yorum gücü, farklı bakış açıları gelişir. Öğrenciler neler kazandı Liderlik ve Kamu Konuşması Becerileri: Öğrenciler, MUN oturumlarında ülkelerinin görüşlerini savunmak için konuşmalar yaparlar. Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme: MUN, öğrencilere küresel sorunlar hakkında derinlemesine düşünmeyi ve farklı bakış açılarını anlamayı öğretir. Ayrıca, öğrenciler çözüm odaklı bir yaklaşım benimseyerek yaratıcı çözüm önerileri geliştirebilirler. Diplomasi ve Müzakere Becerileri: Öğrenciler, diğer ülkelerle anlaşmalar yapmaya çalışırken diplomasi ve müzakere becerilerini öğrenirler. Bu hem kişisel hem de profesyonel hayatlarında büyük bir avantaj sağlar. Küresel Farkındalık ve Kültürel Empati: MUN, öğrencilerin farklı kültürleri ve ülkelerin sorunlarını anlamalarını sağlar. Bu da küresel sorunlara duyarlılık kazandırır ve uluslararası ilişkiler hakkında bilgi edinmelerini sağlar. Takım Çalışması ve İşbirliği: MUN oturumları genellikle grup çalışmasını teşvik eder. Öğrenciler, takımlar halinde çözüm üretirler ve farklı bakış açılarıyla ortak çözümler oluştururlar. Bu, takım çalışması ve işbirliği becerilerini geliştirir. Zaman Yönetimi: MUN, öğrencileri etkinlik sırasında sınırlı süre içinde doğru kararlar alarak hareket etmeye zorlar. Bu da onların zaman yönetimi becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Sosyal ve Profesyonel Ağ Kurma: MUN etkinlikleri, farklı okullardan ve ülkelerden gelen öğrencilerle tanışma fırsatı sunar. Bu da öğrencilerin sosyal ağlarını genişletmelerine yardımcı olur ve profesyonel hayatta da fayda sağlar. Kariyer Olanakları ve Üniversite Başvuruları: MUN, üniversite başvuruları için güçlü bir referans olabilir. Öğrenciler, bu tür etkinliklerdeki başarılarını CV'lerinde belirterek potansiyel işverenler ve üniversite kabul komiteleri için dikkat çekici bir profil oluşturabilirler. Gerçekleşen bu etkinliğe katılan ve organizasyonu gerçekleştiren BAŞAK MBM’25 yönetim ekibini tebrik ediyorum. Unutmayın önemli olan sınav başarısı değil hayat başarısı…
Ekleme Tarihi: 15 Aralık 2024 - Pazar

ÖĞRENCİLER İÇİN KÜRESEL BİR DENEYİM

Avrupa Gençlik Parlamentosu (AGP), İngilizce adı EUROPEAN YOUTH PARLIAMENT (EYP), Avrupalı gençleri siyasi farkındalık ve sorumluluk sahibi, bağımsız düşünceli ve hoşgörülü yurttaşlar olmaya teşvik etmek amacıyla yürütülen sivil toplum girişimidir. Temelleri 1987 yılında Fransa’da Fontainebleau şehrindeki bir lisede atılan girişim hızla gelişerek bugün 40 Avrupa ülkesinde örgütlü bir ağa dönüşmüştür. Avrupa’nın en geniş gençler arası siyasi tartışma, kültürlerarası karşılaşma, Avrupa yurttaşlığı eğitimi ve fikir alışverişi platformu olan ve binlerce gencin gönüllülük esasında destek verdiği AGP’nin etkinliklerine her yıl 40.000’e yakın genç katılmaktadır.

Geçtiğimiz günlerde de ilimizde IV. Başak Model Birleşmiş Milletler konferansı düzenlendi. 3 gün süren bu çalışmalarda lise öğrencileri her türlü plan ve işleyişi kendi aldıkları girişimcilik eğitimlerinin de itici gücüyle gerçekleştirdiler.

Türkiye’nin farklı illerinden gelen öğrenciler dünya sorunlarını ülke delegeleri olarak masaya yatırdılar ve çözüm önerilerini sundular.

Sınıf içinde de yapılan benzer uygulamalar beraberinde akademik başarıyı da getirecektir. Günümüzde ailelerin en büyük hatası çocuklarını test ve tost arasında sıkışan bir yolculuğa itmeleridir. Oysaki adını çok duyduğumuz “beceri temelli sorular/ yeni nesil soru” çözümünde en büyük katkıyı bu tarz etkinlikler sağlamaktadır. Çünkü yorum gücü, farklı bakış açıları gelişir.

Öğrenciler neler kazandı

Liderlik ve Kamu Konuşması Becerileri: Öğrenciler, MUN oturumlarında ülkelerinin görüşlerini savunmak için konuşmalar yaparlar.

Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme: MUN, öğrencilere küresel sorunlar hakkında derinlemesine düşünmeyi ve farklı bakış açılarını anlamayı öğretir. Ayrıca, öğrenciler çözüm odaklı bir yaklaşım benimseyerek yaratıcı çözüm önerileri geliştirebilirler.

Diplomasi ve Müzakere Becerileri: Öğrenciler, diğer ülkelerle anlaşmalar yapmaya çalışırken diplomasi ve müzakere becerilerini öğrenirler. Bu hem kişisel hem de profesyonel hayatlarında büyük bir avantaj sağlar.

Küresel Farkındalık ve Kültürel Empati: MUN, öğrencilerin farklı kültürleri ve ülkelerin sorunlarını anlamalarını sağlar. Bu da küresel sorunlara duyarlılık kazandırır ve uluslararası ilişkiler hakkında bilgi edinmelerini sağlar.

Takım Çalışması ve İşbirliği: MUN oturumları genellikle grup çalışmasını teşvik eder. Öğrenciler, takımlar halinde çözüm üretirler ve farklı bakış açılarıyla ortak çözümler oluştururlar. Bu, takım çalışması ve işbirliği becerilerini geliştirir.

Zaman Yönetimi: MUN, öğrencileri etkinlik sırasında sınırlı süre içinde doğru kararlar alarak hareket etmeye zorlar. Bu da onların zaman yönetimi becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

Sosyal ve Profesyonel Ağ Kurma: MUN etkinlikleri, farklı okullardan ve ülkelerden gelen öğrencilerle tanışma fırsatı sunar. Bu da öğrencilerin sosyal ağlarını genişletmelerine yardımcı olur ve profesyonel hayatta da fayda sağlar.

Kariyer Olanakları ve Üniversite Başvuruları: MUN, üniversite başvuruları için güçlü bir referans olabilir. Öğrenciler, bu tür etkinliklerdeki başarılarını CV'lerinde belirterek potansiyel işverenler ve üniversite kabul komiteleri için dikkat çekici bir profil oluşturabilirler.

Gerçekleşen bu etkinliğe katılan ve organizasyonu gerçekleştiren BAŞAK MBM’25 yönetim ekibini tebrik ediyorum.

Unutmayın önemli olan sınav başarısı değil hayat başarısı…

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
avcılar escort