Çalışma hayatımızda zaman zaman isyan sesleri içimizde yükselir. Kimi zaman bu kendimizden kaynaklanan bir sorun olduğu gibi kimi zaman da dış faktörler bizim performansımızı düşürebilir. Neden ne olursa olsun iş yerinde ki mutluluğumuzu ve performansımızı üst seviyede tutmak kendi iç barışımız açısından da önemlidir.
Başarının; bilgi, kurallara uyma, yetenek ve çalışmakla olacağını bilenler, özellikle iş hayatında insanı başarıyla ulaştıracak esasları maddeler hâlinde sıralamışlar... Çalışmalardan birinde bu maddeler bini geçmiş, söylendiğine göre bu maddeler kullanılacak sayıda azaltılmaya tabi tutulmuş; sonuçta aşağıdaki 11 madde bir kısaltma yapılamadığından verimli çalışmanın en önemli 11 maddesi olarak kalmıştır.
Bir kural hâlinde bilinmesi gereken verimli çalışma şartlarından aşağıdaki 11 maddenin kısa bir açıklaması yapılır.
Aynı anda tek bir iş yap; sıra ile yap!
Problemi kavra!
Dinlemeyi bil!
Soru sormayı öğren!
Anlamlıya anlamsızı ayırt et!
Değişiklikleri kaçınılmaz kabul et!
Hataları kabul et!
Basitçe ifade et, dolambaçlı konuşma!
Zamanlamayı iyi yap!
Sakin ol!
Gülümse!
AYNI ADA TEK BİRŞEY YAP
Bazen nerede bir eksiklik olsa biz yardımcı olmaya çalışırız. Ama bir de bakarsınız ki o iş bir süre sonra sizin göreviniz olmuştur ve daha fazla stresli ortam sizi beklemektedir.
Burada yapılması gereken öncelikli olarak kendi işimizde uzmanlaşmak ve çok fazla farklı konulara geçmemektir. Burada ki ince çizgi şu dur; yardımcı olalım ama her zaman başrolde olmayalım.
Ve eve gittiğimizde son olarak yapmamız gereken ile ilgili bir tavsiye;
“Yaşantınızda denge kurmak istiyorsanız işinizi bitirdiğiniz zaman ‘dükkânı kapatmanız’ gerekir. Evinize geldikten sonra geceye de yayılan günlük temponuz, bir sonraki güne daha yorgun ve isteksiz uyanmanıza neden olacaktır”