Problem çözme yeteneği yöneticiliğin mihenk taşıdır.
Problemler yöneticinin işinin sürekli bir parçasıdır.
Eğitim yöneticisi çözeceği problemler insanlarla ilgili olduğu için başarılı olacak en doğru çözümü bulmak zorundadır. Günümüzde yöneticiler için başarılı bir problem çözücü olmak, ancak sistematik yöntemlerle mümkündür.
Yöneticinin işi problemleri çözmektir. Onun değeri bu işi ne kadar iyi yaptığıyla ölçülür. Hastalar olmasaydı, doktorlara; suçlular olmasaydı, polislere ihtiyaç duymayacağımız gibi problemler olmasaydı, yöneticilere de gerek olmazdı. Eğitim sistemimizi yakından ilgilendiren bir yığın problem çabuk ve etkili bir şekilde çözülmeyi beklemektedir.
Eğitim yöneticisinin problemlerinin çoğu insanlarla ilgilidir. Başarısı çevresindeki insanların özelliklerine bağlıdır.
İşletmelerde problemler çok çabuk ortaya çıkar. İşlerin gecikmesi çalışanların yeterli performans göstermemesi, kısa vadede malî sıkıntılar doğurarak işletmenin iflâsına yol açabilir.
Eğitim sistemindeki problemler uzun yıllar sonucunda ortaya çıkar. Problemlerin doğru çözümlere kavuşturulamaması uzun yıllar sonra gençliğimizin ülkemizin felâketlere sürüklemesine sebep olabilir.
Problem çözmek akademik bir disiplin değildir. Bir beceridir. Beceri edinmenin en iyi yolu geri beslenmedir. Beceri edinmek zaman ve pratik gerektirir. Beceriler koltukta oturarak kazanılmaz.
Problem çözmede kullanılan beceriler kısa zamanda kazanılmaz. Bunun nedeni konuların çok yönlü olmasıdır. Yeni alışkanlıklar edinip, yeni yöntemler, yaklaşımlar geliştirerek tecrübe sahibi olabiliriz. Tecrübeli bir yönetici iş hayatında ve günlük yaşamında problemleri rahatlıkla çözebilir.
Eldeki bir kuş, daldaki iki kuştan daha iyidir.
Bir yöneticinin karşılaştığı problemlerin çoğu insanlarla ilgilidir. İnsan unsurunu doğru bir şekilde ele almak, başarılı çözümler bulmak için zorunludur.
Yöneticiler problemleri etkili bir şekilde çözemezlerse işlerinde başarılı olamazlar.