Uzaktan eğitimin başlamasıyla birlikte evlerde en çok tartışma konusu olan ve aile üyeleri ile öğretmenler arasında ki konuşmaların temelini oluşturan nokta “öğrencilerin kamerayı açmak istememeleri” olmuştur. Bununla birlikte anne ve babanın çok fazla müdahale etmesi çocuklarına, bir süre sonra iletişim bozukluklarına yol açabilmektedir.
O zaman bu durumda nasıl bir yol izlemek gerek.
Öncelikle anne ve babaların çocuklarını sürekli online derslerde kontrol etme ihtiyacından kurtulmaları gerekir. Tuvalete çıkarmamak, su içirmemek vb. durumlarda sorumluluk ve özkontrol çocuklarda olmalıdır.
Burada veliler çocuklarının en iyi nasıl öğrenebileceği noktasında çocuklarına yardımcı olmalıdır. Örneğin not alarak mı daha iyi, kayıt altına alarak mı yoksa kamerayı açmak yada kapatmak mı.
Ayrıca çocuklar on line derslerde ev içinde ki gürültünün, farklı görüntülerin arkadaşları tarafından görülmesini, duyulmasını istemeyebilirler.
Öğretmenlerin bu açıdan farklı etkinlikler yapmaları yerinde olur. Öğrencilerden sorular almak ya da hızlı yanıtlar istemek için sohbet/chat özelliğini kullanılması iyi olur. Küçük grup aktiviteleri için öğrencilerin kamera karşısında daha rahat etkileşimde bulunabilecekleri bekleme odalarını/breakout rooms kullanılabilir. İşbirliğine dayalı yazı yazma, not alma veya zihin haritaları üzerinde çalışmak için Padlet veya Jamboard gibi araçları denenebilir.