Televizyon programlarındaki olumlu modellerin çocuklar için yapıcılığı göz önüne alınırken olumsuz modellerin de o denli yıkıcı olduğu bilinmeli ve çocuk programlarının buna göre yapılandırılmalıdır.
• Hatasız bir gramerle ve yaşayan bir Türkçe ile program oluşturmaya özen gösterilmelidir.
• Çocuklar için hazırlanan televizyon programlarının eğiticilik yönü izlenmeli izleme sonucunda çıkan değerlendirme raporlarına göre programlar hazırlanmalıdır.
• Yayınlardaki eğitici kavramlar soyut düzeyde verilmemeli, somut örneklerle çocuğa “yaşatılarak” aktarılmalıdır.
• Çocuk için hazırlanan televizyon dizileri, ondaki yardımseverlik, yurtseverlik ve insan severlik gibi değerleri pekiştirmeli; farklı konularda düşünme fırsatı vererek gerektiğinde sentez, yorum ve kıyaslama yapabilmesine olanak hazırlamalıdır.
• Yayınlarda çocuğa verilecek iyi değerler, çocuğun iyiyi ve doğruyu kendi başına bulabilmesi sağlayacak nitelikte olmalıdır.
• Çocuk yayınları toplumsal değerleri çocuğa aktarabilmelidir.
• Anne ve babalar zaman zaman televizyonu kapatabilmeli, müzik dinlemek ve kitap okumak gibi farklı uğraşlarda bulunarak, çocuklarına örnek olabilmelidirler. Okullarda buna yönelik olarak veliye seminerler verilmelidir.
• Anne ve babalar; çocuktaki saldırganlık tepkilerini harekete geçirebilecek ya da onları aşırı uyaran ve toplumsal değer yargılarını değiştirmeye neden olan dizileri izlemelerine engel olmalıdırlar.
• Aileler çocuklarının televizyon izleme saatlerini ve televizyonda izleyecekleri programları önceden belirlemeli ve asla taviz vermemelidirler.
• Çocukların kurmaca gerçeklikle yaşanan gerçekliği ayırt etmelerine yönelik eğitici seminerler verilmelidir.
• Çocukların televizyona fazla bağlanıp arkadaş çevresinden uzaklaşması engellenmelidir.