Soru sayısı 20 olan testler arasında öğrenciler en yüksek başarıyı Türkçe alt testinde (9,41), en düşük başarıyı Matematik alt testinde (4,20) göstermiştir.
Sayısal bölümde yer alan Fen Bilimleri alt testinde doğru cevap sayısı ortalaması 8,04 olarak hesaplanmıştır. Soru sayısı 10 olan T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük testinde doğru cevap sayısı ortalaması 5,23, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testinde 6,35 ve Yabancı Dil testinde ise 4,93'tür.
2021 Merkezi Sınavında elde edilen sonuçlar detaylı olarak incelendiğinde, alt test dağılımlarının 2020 Merkezi Sınavı ile genel bir benzerlik gösterdiği görülmüştür. Merkezi sınav puanı dağılımı da 2020 yılı ile büyük bir benzerlik göstermiş, öğrencilerin bulunma oranlarının yüksek olduğu puan aralıkları değişmemiştir. 2020 yılı Merkezi Sınavı ile benzerlik madde analizleri ve güvenirlik sonuçlarında da kendini göstermektedir. Bulgular, ortalama ayırt edicilik ve güçlük indeksleri ile birlikte güvenirlik (iç tutarlılık) değerlerinin de ölçme araçlarında istenen düzeyin üzerinde olduğunu işaret etmektedir.
2021 Merkezi Sınavının bulguları anne ve baba eğitim düzeyinin sınav başarısı ile yakından ilişkili olduğunu, en düşük ve en yüksek eğitim düzeyleri arasında hesaplanan başarı farklarının önceki yıllarla yakın olduğunu göstermiştir. 2020 yılında elde edilen bulgularla uyumlu şekilde matematik dışındaki alt testlerde kız öğrencilerin daha başarılı olduğu görülmüştür.
“Öğrencinin akademik anlamda iyi bir performans sergilemesinin yanında psikolojik sağlamlığı da önemli. 2021 LGS’de akademik bilginin ötesinde daha düzenli olan, iyi oluş halini daha üst seviyeye çıkaran öğrenciler daha başarılı oldu. Gözüken o ki, birçok öğrenci bu sürekliliği sağlayamadı. Uzaktan eğitim sürecine çok adapte olamadı. Bunun da etkisi olduğunu düşünüyorum bu sapmaların oluşmasında.
LGS’de sınavla alan okul sayısının az olması, sınava giren öğrenci sayısının fazla olması ve beklentinin hep yüksek olması ister istemez puan dağılımlarının değişmesine yol açıyor. Yüzdelik dilim anlamında sınavdaki puanlara bakılmaması lazım. Öncelikle yüzdelik dilime göre hareket etmek gerekiyor tercihlerle alakalı. Benim düşünceme göre 2019 yılına yakın bir puan oluşacak. Yani puan olarak bir tercih listesi oluşturmak gerekirse 2019-2020 arasında bir pozisyon var gözüküyor taban puanlarda. Okulların almış olduğu taban puanlar öğrencinin lehine gerçekleşmiş olacak.
Sonuçlar ne olursa olsun artık LGS’yi bir kenara koymamız gerekiyor.
Tüm öğrenciler iyi bir tatili hak ediyor