Sevgili Okuyucularım;
Geçen haftadan itibaren her birlikte her alanda yaşadığımız belli başlı sorunları ve çözüm önerilerini kaleme almaya başladım. Biliyoruz ki sorunlarımız ortak. Bu sorunları yazarak farkındalık sağlamakta hepimizin sorumluluğunda. Geçen Haftaki köşe yazımda Kuşadası Ticaret Odası başkanı Sayın Serdar Akdoğan, telefonla arayarak bilgi paylaşımında bulundu. Kendisine bu nezaketli bilgilendirmelerinden dolayı çok teşekkür ediyorum. 15 yıllık Oda Başkanlığı döneminde her zaman başarılı çalışmalara imza atması ve mütevazi kişiliğiyle bizleri memnun etmiştir.
Pandemi sürecinde kurumların eksik personelle çalışması
-Resmi kurumlarda mesai saatlerinin sabah:10:00-akşam 16:00 olması, dönüşümlü personelle çalışma yapılması, kurumlarda biriken işlere sebep olmakta, vatandaşın “bugün git yarın gel” sistemine dönüşmesinden vatandaşın kapı girişlerinde saatlerce süren HES kodu sorgulaması günlük hava durumuna göre soğukta, yağmurda sıra kuyruklarında zorluklar yaşanması haline dönüşmüştür.
Kuşadası Vergi Dairesi’nde de HES kodu sorgulamaları biz Mali Müşavirleri günlük zamanımızı değerlendirmede kalitesiz bir günle tamamlamak durumunda bırakıyor. Sadece beş dakika sürebilecek bir işlem için HES kodu sorgulamasında yarım saatten fazla sırada bekleme durumundayız ki, günde beş işlem için bu sıralamaya dahil olunduğumuzda ofisimizde hiçbir işlem yapamadan günü tamamlamak oluyor. Avukatların adliye girişlerinde HES kodu uygulamalarında kolaylıklar yapıldığını gördüğümde, neden bu uygulamalar Mali Müşavirler için de hayatımızın ikinci evi olarak nitelendirdiğimiz Vergi daireleri için uygulanmasın.
Ayrıca Avukatların Adliye içerisinde ayrı bir odaları (baro odası) olmasını da imrenerek hayranlıkla bakmaktayım. Biz Mali Müşavirlerin de vergi dairelerinde neden ayrı bir odası olmasın. Sonuçta mükellef ve vergi dairesi arasında önemli bir sorumluluğumuz da varken. Geçenlerde Kuşadası vergi dairesi işlemlerinde belgeden fotokopi ihtiyacı olundu. Vergi Dairesi Müdiresiyle görüştüm bir fotokopi alabilmemiz mümkün müdür diye. Öyle bir uygulamamız yok dedi. Tam yarım saat sürdü fotokopi çeken bir yer aramak. En sonunda yakın bir meslektaşımın ofisine ziyaret ederek fotokopi alıp daireye bırakabildim. Vergi Dairelerinde de aynı Adliyelerde olduğu gibi bir fotokopi odası olsa, ücret karşılığında da olsa işlemlerimizi yapabilsek. 2021 yılına girdiğimiz şu pandemi süreçlerinde de önemli bir uygulama olup mükellef için de büyük bir kolaylık hizmeti olacaktır diye düşünüyorum.
Taleplerimiz:
1-Vergi dairelerinde HES kodu sorgulamalarında Mali Müşavirlere sıra beklemeden, Adliyelerde Avukatlara uygulanan kolaylığın bir benzerinin, Mali Müşavirlere de uygulanması.
2-Vergi dairelerinde aynı Avukatlara yapılan Adliye içindeki bekleme odalarından (baro odası) Mali müşavirlere de benzer bir odanın tahsis edilerek (Mali Müşavirler Odası) içerisinde İnternet bağlantısı olunan bilgisayar, yazıcı ve hesap makinası bulundurulması.
3-Ayrıca mükellefe kolaylık olması için ayrı bir fotokopi odası olup, ücret karşılığında mükellefe kolaylık sağlanması.
4-Adliyelerde olduğu gibi mükellef için vergi dairelerinde bir kafeterya bölümü olması.
5-Ne kadar önemsiz gibi görünse de vergi dairesinin giriş kapısının önünde bekleyenlerin ve memurların sigara içmeleri kötü bir görüntüye sebep olduğudur. Buna çözüm bulunması,
6- Vergi dairelerinde pandemi sürecinde memurların dönüşümlü çalışmaları da işlerimizi yetiştirmekte zorlandığımız bir süreçteyiz. Bir an önce hepimizin beklentisi pandemi sürecinin bitmesi, uzayan süreçte ise dönüşümlü çalışma sisteminde işlem hızlarının arttırılması için uygun çözümleri beklemekteyiz.