Klasik okul anlayışının dışında altı çizilmesi gereken bazı pedagojik standartlar olmalıdır. Blick Über den Zaun’un (başka bir okul mümkün) okul ve öğrenci ile ilgili düşünceleri önemli.
Okulda, her öğrenci için, potansiyelini sınırlarına vardıran ve coşku yaratan öğrenme süreçleri ve fırsatları mevcuttur.
Öğrenciler, öğrenimin kendileriyle ilgili bir şey olduğu bilgisini deneyimler ve öğrenirler. Bu olanak; kendilerini bir varlık olarak kanıtlama şansı sunar onlara. Sorumlu bir tutum ve uygulama ile çocuk kendine güveni öğrenir ve cesaret kazanır.
Öğrenci, ulaşılabilir hedefler koymayı öğrenir; planlar ve yaptığı işi değerlendirir. Bu süreçte, gerekli ve uygun araçları ve biçimi bulur, bunları uygular.
Performans değerlendirmesi, öğrencilerin bireysel performansına göre yapılır. Ölçme ve değerlendirmenin çerçevesi, katedilen öğrenme süreci ve bu sürecin sonunda ortaya çıkan sonuçlardır. Bu sonuçlar, bireysel performans potansiyeli ile ilişkilendirilir.
BİZE ÖZEL VURGULAR
“Güçlü olmak istiyorsanız amacınız çok para kazanmak değil bilgiye ulaşmak olmalıdır. Bilgi kimde ise güç ondadır.”
Hayatta kullanılmayan bilginin değeri yoktur. Bu yüzden “okul için değil, hayat için öğretim”
“Okulu hayat hazırlığı yapılan bir prova sahnesi gibi düşünün.”
Ne olmak istiyorsun? Sorusunun cevabından çok “Neden istiyorsun? Sorusunun cevabı bizler için önemlidir.
İzlenmesi gereken yaklaşım modelleri çapraz düşünmeyi geliştiren, “öteki”yi öğreten, mantık yürütmeyi destekleyen, ezberden uzak programlardır.
Eğitim sadece okullarda olmaz. Öğrencimiz yazları partime çalışır, STK’lar ile hareket eder.
Olmazsa olmaz beceriler yabancı dil ve teknoloji okuryazarlığıdır.
Öğrencimizin hayallerini inşa etmek amaçlarımızdandır. Unutmayalım; “Her gerçek önce bir hayaldi”.
Mustafa Kemal Atatürk'ün izinde, ışığında ve onun gösterdiği hedefler doğrultusunda emin adımlar ile ilerlenmeli.