avcılar escort
Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Le Pain
Muratcan Işıldak
Köşe Yazarı
Muratcan Işıldak
 

Hedef 2023!

1989 yerel seçiminde SHP adayı olan Karayalçın Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na, ANAP’lı rakibi Mehmet Altınsoy’un yüzde 20,1 oyuna karşılık, yüzde 44,1 gibi büyük oy farkıyla seçilmişti. Ancak merhum Erdal İnönü’nün 1993’te, SHP Genel Başkanlığı’nı bırakma kararı ve yerine Karayalçın’ın geçmesini istemesi üzerine, Karayalçın büyükşehir belediye başkanlığından istifa etti ve kurultayda SHP Genel Başkanı seçildi ve o tarihte DYP Genel Başkanı ve Başbakan Tansu Çiller’in yanında Başbakan Yardımcısı olarak hükümette görev aldı. Karayalçın’ın istifası üzerine, Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nde SHP çoğunluktaydı ve kendi içlerinden merhum Vedat Aydın’ı belediye başkanı olarak seçti. Buna rağmen, 1994 yerel seçiminde buna rağmen Ankara’da Melih Gökçek dönemi başladı ve 25 yıl boyunca 2019 yerel seçimine kadar devam etti. 1994 yerel seçiminde Gökçek, SHP adayı Korel Göymen’in yüzde 26.89 oyuna karşılık, yüzde 27,34 ilk kez Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı olarak seçildi. İmamoğlu’nun veya Yavaş’ın cumhurbaşkanlığı adaylığını destekleyenler, Ankara’da 2024 yerel seçiminde de muhalefetin adayının kazanabileceğini, bu olmasa bile, “Türkiye’yi kazanmak için Ankara'nın ve ya İstanbul'un kaybedilebileceğini” savunuyorlar. Buna karşı çıkanlar ise 1993 yılında Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Karayalçın’ın, görevini bırakmasından sonra 25 yıl boyunca Ankara’da CHP adayının seçilememesini örnek göstererek, Mansur Yavaş’ın belediye başkanlığını bırakması durumunda benzer gelişmelerin olabileceği endişesini dile getiriyorlar ve haklı olduklarını düşünüyorum. Mevcut bulunan bir belediye başkanının aday olmaması gerektiği kanısındayım.  Doğru tek adayın CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu olduğunu hem veriler hem de kendisinin vermiş olduğu demokratikleşme çalışmaları açıkça ortaya koymaktadır. Karasal iklim kuşağında yer alan kentler iklim alanında sürdürülebilir bir. vizyon ortaya koyması gerekmektedir. Bu durum yerel iklim eylemini mekânsal planlamanın bütün konu başlıklarını yatay kesen bir bağlamda ele almak ve bütüncül bir kentsel planlamanın konusu haline getirilmesi büyük önem taşımaktadır. kentlerin katılımcı demokrasi bakış açısında emisyon azaltımını kentsel alanlarda arttığına dair bulgular sonuna bilimsel çalışmalara dayandırarak geleceğe dair vizyon çalışmaları yaratmak gerekmektedir. İlgili uyum politikalarının temel amacı ise deniz seviyesindeki artış, seller, kuraklıklar, fırtınalar ve ısı adaları gibi etkilere dirençli olmak, kentleri olumsuz etkilere hazırlıklı hale getirmektedir. İktidarın 2023 Yılı Yatırım Programı’nda yıllar önce başlayan ancak hâlâ bitirilmemiş çok sayıda proje yer alıyor. Büyük bir bölümü de karayollarıyla ilgili bu projeler için milyarlarca lira harcama yapılmış. Daha 4 yıl harcama yapılmaya devam edilecek. Yıllardır bitmeyen projelerden bazı AK Parti Belediye örnekleri: 37 YILDIR SÜRÜYOR: 24 ilde şehir geçişleri için 1986’da proje başlatıldı. Tutarı 4.1 milyar lira. 1.1 milyar lira harcandı. Bu yıl 155.2 milyon lira daha harcanacak. Bitiş tarihi 2026. 40 YIL SONRA BITECEK: Devlet ve il yolları onarımı için 65 ilde 1986’da başlayan projenin tutarı 14.7 milyar lira. Yapılan harcama 3.3 milyar lira. Bu yıl 322.5 milyon lira daha harcanacak. Bitiş tarihi 2026. BURSA-İZMİR’E BİN TL: Bursa-Balıkesir-İzmir bölünmüş yolu için 1992’de başlayan projenin tutarı 1.5 milyar lira. Yapılan harcama 1.1 milyar lira. Bu yıl sadece bin lira harcama yapılacak. Proje 2026’da bitecek. 1992’DE BAŞLADI: Sivrihisar-Afyon-İzmir bölünmüş yol projesinin başlangıcı 1992. Proje tutarı 3.7 milyar lira. Yapılan harcama 3.2 milyar lira. Bu yıl 3 bin lira harcama yapılacak. Bu da 2026 bitecek. 30 YILDIR SÜRÜYOR: Bölünmüş yollar için 81 ilde 1993’te proje başlatılmış. Projenin toplam tutarı 9.3 milyar lira. Yapılan harcama 4.5 milyar lira. Bu yıl 408.6 milyon lira daha harcanacak. Projenin bitiş tarihi 2026. 2026’DA BİTECEKMİŞ: Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide projesi 1997’de başlamış. 18.8 milyar liralık projede şimdiye kadar 4.1 milyar lira harcama yapılmış. Bu yıl 536.3 milyon lira daha harcanacak. Projenin bitiş tarihi 2026 olarak gösteriliyor. BİTMEYEN GAZ DEPOSU: Tuz Gölü Doğalgaz Yeraltı Depolama Tesisleri. Tutarı 58.1 milyar lira. Şimdiye kadar 35.1 milyar lira harcama yapılmış. Bu yıl 2.7 milyar lira daha harcanacak. Bitiş tarihi 2025 görünüyor. 28 MİLYARI DIŞ KREDİ: Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi için 2001’de başlatılan proje de halen sürüyor. 39.6 milyar liralık projede 33.3 milyar lira harcama yapıldı. Bu yıl 991.2 milyon lira daha harcama öngörülüyor. Bitiş tarihi ise 2025. GELİYOR GELMEKTE OLAN...
Ekleme Tarihi: 02 Şubat 2023 - Perşembe

Hedef 2023!

1989 yerel seçiminde SHP adayı olan Karayalçın Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na, ANAP’lı rakibi Mehmet Altınsoy’un yüzde 20,1 oyuna karşılık, yüzde 44,1 gibi büyük oy farkıyla seçilmişti.

Ancak merhum Erdal İnönü’nün 1993’te, SHP Genel Başkanlığı’nı bırakma kararı ve yerine Karayalçın’ın geçmesini istemesi üzerine, Karayalçın büyükşehir belediye başkanlığından istifa etti ve kurultayda SHP Genel Başkanı seçildi ve o tarihte DYP Genel Başkanı ve Başbakan Tansu Çiller’in yanında Başbakan Yardımcısı olarak hükümette görev aldı.

Karayalçın’ın istifası üzerine, Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nde SHP çoğunluktaydı ve kendi içlerinden merhum Vedat Aydın’ı belediye başkanı olarak seçti. Buna rağmen, 1994 yerel seçiminde buna rağmen Ankara’da Melih Gökçek dönemi başladı ve 25 yıl boyunca 2019 yerel seçimine kadar devam etti.

1994 yerel seçiminde Gökçek, SHP adayı Korel Göymen’in yüzde 26.89 oyuna karşılık, yüzde 27,34 ilk kez Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı olarak seçildi.

İmamoğlu’nun veya Yavaş’ın cumhurbaşkanlığı adaylığını destekleyenler, Ankara’da 2024 yerel seçiminde de muhalefetin adayının kazanabileceğini, bu olmasa bile, “Türkiye’yi kazanmak için Ankara'nın ve ya İstanbul'un kaybedilebileceğini” savunuyorlar.

Buna karşı çıkanlar ise 1993 yılında Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Karayalçın’ın, görevini bırakmasından sonra 25 yıl boyunca Ankara’da CHP adayının seçilememesini örnek göstererek, Mansur Yavaş’ın belediye başkanlığını bırakması durumunda benzer gelişmelerin olabileceği endişesini dile getiriyorlar ve haklı olduklarını düşünüyorum. Mevcut bulunan bir belediye başkanının aday olmaması gerektiği kanısındayım.  Doğru tek adayın CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu olduğunu hem veriler hem de kendisinin vermiş olduğu demokratikleşme çalışmaları açıkça ortaya koymaktadır.

Karasal iklim kuşağında yer alan kentler iklim alanında sürdürülebilir bir. vizyon ortaya koyması gerekmektedir. Bu durum yerel iklim eylemini mekânsal planlamanın bütün konu başlıklarını yatay kesen bir bağlamda ele almak ve bütüncül bir kentsel planlamanın konusu haline getirilmesi büyük önem taşımaktadır. kentlerin katılımcı demokrasi bakış açısında emisyon azaltımını kentsel alanlarda arttığına dair bulgular sonuna bilimsel çalışmalara dayandırarak geleceğe dair vizyon çalışmaları yaratmak gerekmektedir. İlgili uyum politikalarının temel amacı ise deniz seviyesindeki artış, seller, kuraklıklar, fırtınalar ve ısı adaları gibi etkilere dirençli olmak, kentleri olumsuz etkilere hazırlıklı hale getirmektedir.

İktidarın 2023 Yılı Yatırım Programı’nda yıllar önce başlayan ancak hâlâ bitirilmemiş çok sayıda proje yer alıyor. Büyük bir bölümü de karayollarıyla ilgili bu projeler için milyarlarca lira harcama yapılmış. Daha 4 yıl harcama yapılmaya devam edilecek.

Yıllardır bitmeyen projelerden bazı AK Parti Belediye örnekleri:

37 YILDIR SÜRÜYOR: 24 ilde şehir geçişleri için 1986’da proje başlatıldı. Tutarı 4.1 milyar lira. 1.1 milyar lira harcandı. Bu yıl 155.2 milyon lira daha harcanacak. Bitiş tarihi 2026.

40 YIL SONRA BITECEK: Devlet ve il yolları onarımı için 65 ilde 1986’da başlayan projenin tutarı 14.7 milyar lira. Yapılan harcama 3.3 milyar lira. Bu yıl 322.5 milyon lira daha harcanacak. Bitiş tarihi 2026.

BURSA-İZMİR’E BİN TL: Bursa-Balıkesir-İzmir bölünmüş yolu için 1992’de başlayan projenin tutarı 1.5 milyar lira. Yapılan harcama 1.1 milyar lira. Bu yıl sadece bin lira harcama yapılacak. Proje 2026’da bitecek.

1992’DE BAŞLADI: Sivrihisar-Afyon-İzmir bölünmüş yol projesinin başlangıcı 1992. Proje tutarı 3.7 milyar lira. Yapılan harcama 3.2 milyar lira. Bu yıl 3 bin lira harcama yapılacak. Bu da 2026 bitecek.

30 YILDIR SÜRÜYOR: Bölünmüş yollar için 81 ilde 1993’te proje başlatılmış. Projenin toplam tutarı 9.3 milyar lira. Yapılan harcama 4.5 milyar lira. Bu yıl 408.6 milyon lira daha harcanacak. Projenin bitiş tarihi 2026.

2026’DA BİTECEKMİŞ: Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide projesi 1997’de başlamış. 18.8 milyar liralık projede şimdiye kadar 4.1 milyar lira harcama yapılmış. Bu yıl 536.3 milyon lira daha harcanacak. Projenin bitiş tarihi 2026 olarak gösteriliyor.

BİTMEYEN GAZ DEPOSU: Tuz Gölü Doğalgaz Yeraltı Depolama Tesisleri. Tutarı 58.1 milyar lira. Şimdiye kadar 35.1 milyar lira harcama yapılmış. Bu yıl 2.7 milyar lira daha harcanacak. Bitiş tarihi 2025 görünüyor.

28 MİLYARI DIŞ KREDİ: Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi için 2001’de başlatılan proje de halen sürüyor. 39.6 milyar liralık projede 33.3 milyar lira harcama yapıldı. Bu yıl 991.2 milyon lira daha harcama öngörülüyor. Bitiş tarihi ise 2025.

GELİYOR GELMEKTE OLAN...

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
avcılar escort