“Yatakların sınıf sırası, bilgisayarların kalem ve defterler konumuna geçtiği bir dönem”
Tüm Dünya’yı etkisi altına alan koronavirüs sürecinde olağanüstü gelişmeler yaşanmıştır. Koronavirüs salgını tüm dünyayı ve hayatın bütün yönünü olumsuz etkilemiştir.
Ancak asıl büyük sorun eğitim ve öğretim sektöründe ortaya çıkmıştır. Tüm seviyedeki öğrenciler alışılmışın dışında uzaktan eğitimle eğitim öğretime devam etmiş ancak belli bir süreden sonra uygulanan tüm yöntemler işlevselliğini kaybetmiş ve sosyal izolasyon beraberinde farklı psikososyal sorunları getirmiştir.
Öğrenciler bu süreçte birçok zorluklarla karşılaşmışlardır. Pandemi döneminin uzun sürmesi birçok öğrencinin farklı düzeylerde mağduriyet yaşamasına neden olmuştur. Özellikle üniversite öğrencileri.
Bunlardan bazıları şu şekilde sıralanabilir;
• Eşyalarının (bilgisayarları, elbiseleri, kitapları, notları vb.) okudukları şehirde kalması,
• Belirsizlikler (derslerin nasıl olacağı, sınavların nasıl olacağı vb.)
• Derslerin internet üzerinden yapılması (verimin düşük olması, internet erişimi, ses kesilmesi, derslerin kayıt yapılmaması, derslerden geri kalma gibi)
• İnternete erişimin kısıtlı olması, kırsal kesimde yaşama, internet alt yapısının olmaması
• Adaptasyon sorunu (derslere adaptasyon, ailenin yanında okumak ve aynı zamanda çalışmak gibi)
• Ailevi sorunlar (işsizlik, ders çalışma ortamının olmaması gibi)
• Sağlık sorunları (Hastalığı geçirmiş olanlar, ailesinde kronik rahatsızlığı olanlar gibi)
• Psikolojik sorunlar (uzun süre içeride kalma, sıkıntı, stres, endişe, bunalım, yorgunluk, umutsuzluk gibi)
GENÇLER OKULLARINA DÖNDÜĞÜNDE İLK YAPMALARI GEREKENLER
Öğrenme ve İnovasyon Yetkinliklerini arttırmaya çalışmalılar.
• Yaratıcılık ve inovasyon
• Kritik düşünme ve problem çözme
• İletişim ve işbirliği.
Bunlara bağlı olarak öz düzenleme becerileri ışığında planlama yapmaları gereklidir. Kayıplarını nasıl giderebilirler noktasında.
Dönüş sonrasında öğrencilerin yaşam ve kariyer yetkinliklerine odaklanıp geliştirmeleri gerekiyor.
• Esneklik ve uyum sağlayabilirlik
• İnisyatif alma ve özyönlendirme
• Sosyal ve kültürlerarası yetkinlikler
• Üretkenlik ve hesap verebilirlik
• Liderlik ve sorumluluk
Dünyada mevcut durum ise şu şekilde;
UNESCO verilerine göre 2 Şubat 2021 itibarıyla toplam 210 ülkeden 115’inde okullar tamamen açık, 50’sinde ise kısmen açıktır. Okullar 17 ülkede ara tatilde, 28 ülkede ise kapalıdır