Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması TIMSS 2019 sonuçlarına göre Türkiye, TIMSS uygulamalarında sabit başarı ölçüsü olarak kabul edilen ölçek orta noktasının yani 500 puanın her iki alanda da ilk kez üzerine çıkmıştır.
Bu sınav 4. Ve 8. Sınıf öğrencilerine yönelik olarak uygulanmaktadır.
Özellikle fen bilgisi dersinden nasıl başarılı olunur. Ödevler ne sıklıkla yapılmalıdır. Bu konuda yazılmış olan bir makaleye dikkat çekmek istiyorum. Volkan Kaya ve Elif Kaya’nın yaptığı bu çalışmanın sonuçlarını çok değerli buluyorum. Doğru bilinen yanlışları da görmüş olacağız bu yolla.
Belirli aralıklar da verilen (iki hafta 1 kez) ödevin fen başarısına olumlu katkısı olduğu görülmektedir. Bu nedenle öğrencilerin başarısı için ödevler az ama öz olarak verilmelidir. Ayrıca, etkili bir öğrenme için deneyimin örüntülü ve tekrar edici olması gerekir . Dolayısıyla ödevler sayesinde öğrenilen yeni bilginin pekiştirilmesi yani beyindeki nöronlar arası bağlantının güçlendirilmesi sağlanacaktır. Bir öğrencinin fen bilimleri dersinde bir konu ile ilgili bir uyarıyı bir defa alması, konu ile ilgili bilginin kısa süreli olarak bellekte depolanmasına neden olur. Ancak bu uyarının örüntülü bir şekilde belirli sürelerde alınması beyindeki sinir hücreleri arasında defalarca iletileceğinden iki sinir hücresi arasında yer alan sinapsları güçlendirecek ve bilgiyi uzun süreli bellekte kalıcı hale getirecektir.
öğrencilerin okul dışında kalan zamanı etkili kullanması için ödevler yol göstericidir ama bu sorumluluğun kararında olmasında fayda vardır
öğretmenleri ödev verdiğinde o ödevi yapmak için ayırdığı süreler incelediğinde ödevlerine yarım saat veya birsaat aralığında süre ayıran öğrencilerin fen başarısının daha yüksek olduğu görülmüştür. Bu nedenle öğretmenler ödev verirken, öğrencilerinin verilen ödevleri 30-60 dakika aralığında bitirebileceği şekilde planlanmalıdır.
Ödevler için evde bilgisayar kullanma sıklığının da belirli gün ve sayıda olmasının fen başarısını arttırdığı görülmektedir. Ayrıca ödevler öğrencileri evde belirli sıklıkla bilgisayar kullanmaya teşvik etmelidir. Ancak, öğrencilere verilen görevler okul içinde bilgisayar odaklı olmamalıdır. Çünkü bu fen başarısı ile okulda bilgisayar odaklı ödev yapma sıklığının artması fen başarısını olumsuz etkilemektedir.
Ödevler için öğrenciler evde belirli sıklıkla bilgisayar kullanmaya teşvik etmelidir. İnterneti kullanmaya teşvik edecek ödevler verilirken, öğrenciler Fen bilimlerini anlamak için bilgi, makale veya ders materyalleri araştıracakları bilimsel içerikli yayınlara yönlendirilmeli ve bunların okunması teşvik edilmelidir.
Başka bir çalışma da öğretmenlerin daha çok öğrenilenleri pekiştirme amaçlı ödev verdiklerini, öğrencilerin yaratıcılıklarını sergileyebilecekleri ödevlere yeterince yer vermediklerini ortaya koymuştur.