Okullar yeniden kapılarını açıp 18 000000. (18 milyon) öğrenci ile buluşup ders başı yapacak. Ancak darbe girişiminin ardından yaklaşık 50 bin öğretmenin görevden uzaklaştırılması sonucu oluşan öğretmen açığı ve kitapların olmaması, okulların, dersliklerin yetersiz olması nedeniyle, var olan sorunların üzerine yeni sorunlar eklenerek bir eğitim öğretim yılı daha başlıyor.
Darbe girişiminin ardından 20 Temmuz’da ilan edilen OHAL ile eğitimde köklü değişiklikler oldu. Bin 43 özel öğretim kurumu, 15 vakıf üniversitesi ve askeri okullar kapatıldı, Fethullahçı Terör Örgütü’nün (FETÖ) en iyi örgütlendiği alan olan eğitimde 43 bin öğretmeni açığa aldı. FETÖ’nün 1017 özel okulu, 823 özel öğrenci yurdu ve 283 kursunun faaliyetleri sona erdirildi.
Bu tablodan anlaşılacağı gibi Devlet okul yapma, yurt yapmayı piyasaya özele bırakmış, (cemaatlere)
Türkiye Cumhuriyeti savaş alanlarındaki başarısını toplumsal alana taşıma kararlılığı içindeydi, Cumhuriyeti kuran Atatürk ve arkadaşları gelişmeyi ve çağdaşlaşmayı eğitimde görürüler. Yoksul halk çocukları iyi yetişmeliydiler, kızlı, erkekli herkes okumalı aydınlanmalıydı.
Emperyalizmi kovarak olanaksız denileni başaran Türkler bu kez cehaleti kovmaya girişmişlerdi. Aklı, bilimi ve özgür bireyi egemen kılma hedefini koyarak.
Eğitim öğretimin birleştirilmesi kanunuyla, karma eğitime geçildi, “İşitirsem unuturum! Görürsem anımsarım! Yaparsam öğrenirim!” ilkesiyle, Çağdaş, bilimsel, demokratik, laik bir eğitim sistemine geçildi.
AKP iktidarının Eğitimde 4+4+4 dayatmasının uygulanmaya başlanmasından bu yana okullarda sıkıntıları giderek arttığı Öğretmenler ve Eğitim sendikaları dile getirmekteler.
Son 14 yıl içinde, eğitimin büyük ölçüde paralı hale getirilmesine paralel olarak eğitimde dini inançların istismarı ve dinsel sömürüye kaynaklık eden kimi uygulama ve söylemlerin yaygınlaşması, son yıllarda eğitimin bütün kademelerinde yaşanan bir sorun olarak dikkat çekmekte,
4+4+4 sonrasında, 2015-2016 öğretim yılında; imam hatip ortaokulu 1961 yükselmiş, 2003 de 450 olan İmam Hatip Lisesi, 2016 da 1149 çıkmış. Halk alternatifsiz kalmış ilkokul sayısı azalmış, öğrenciler servislere mahkûm edilmiş, kendi mahallesinde öğrencinin gideceği okul kalmamış.
Liseler kapatılmış ya sınavla Anadolu Lisesi, ya İmam Hatip lisesi kıskacında kalan veliler Özel okullara yönelmiş özel okullar çığ gibi artmış bu okullarında çoğu Tarikat ve cemaatler tarafından açılmakta olduğu, kapatılan FETÖ okullarından anlaşılmakta.
Taşımalı eğitim nedeniyle ilk ve orta öğretimde veliler çocuklarını yurtlara vermekte bu yurtlarında nerdeyse tamamı tarikat ve cemaatlere ait. Çocuklara bu yurtlarda tecavüz ve tacize uğradıklarını Karaman da ENSAR yurtlarında görüldü.
AKP iktidarı bu alanı tarikat ve cemaatlere terk etmiş görünüyor bunlara kaynak aktardığı görülüyor. Bedava ders kitabı vermeye başladı, Ücretsiz Ders Kitapları Projesi 2003-2004 öğretim yılında İlköğretim Kurumlarında uygulamaya başlanan ve 2006-2007 öğretim yılında da Ortaöğretim kurumlarını da kapsayan, özel okullar dâhil tüm öğrencilere ders kitaplarının bakanlıkça ücretsiz dağıtılması projesidir.
Bu proje kapsamında ilkokul ve ortaokul öğrencilerine 1 milyar 585 milyon 654 bin 106 kitap dağıtıldı. Bu kitaplar için 2 milyar 536 milyon 957 bin 457 lira ödendi. Lise kademesinde ise ücretsiz ders kitabı uygulamasının başladığı 2006'dan bugüne kadar basılan 621 milyon 338 bin 705 kitap için 1 milyar 163 milyon 251 bin 448 lira ödendi.(MEB)
Ders kitabı aldığı yayın evlerinden 29 u FETÖ ye ait olduğunu MEB açıkladı bu kitapları imha kararı aldı. Geri kalanlarda diğer cemaatlerin her halde aktarılan paraya bakar mısınız? Dudak uçuklatıcı!
Türkiye; üç kıtanın birleştiği merkez coğrafyanın tam merkezinde yer alan, tabii güzellikleri, doğal kaynakları ve jeopolitik konumu ile çok değerli bir ülke. Okumayarak, yazmayarak ve anlamayarak, nereye kadar gidebiliriz.
Gerçekten okumuyoruz, anlamıyoruz ve anlamadığımız için değerlendiremiyoruz. Ayrıca; okuyup, anlayıp değerlendirme yapanlara ve toplumu uyarmaya çalışanlara da düşmanlık yapılıyor.
Acilen Bu yanlışlardan dönülmeli, Devletin denetimin de parasız laik demokratik, bilimsel eğitime dönmeliyiz. Biat eden değil, soran sorgulayan gençlere ihtiyacımız var.