Hasan Dinçer
Esnaf Odaları Bidliği
Mustafa Savaş

TÜRSAB Başkanı’ndan Kuşadası’na Yatırım Çağrısı

RESMİ İLAN 27.02.2015 - 17:48, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 3807+ kez okundu.

İstanbul’da Kuşadası’nı ve Kuşadası-Efes Kongre Merkezi’ni acente ve gazetecilere tanıtmak amacıyla bir toplantı düzenlendi.

TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy başkanlığındaki “Bu kez Kuşadası için toplanalım“ isimli toplantıda Kuşadası Belediye Başkanı Özer Kayalı ve Kuşadası Otelciler Birliği Başkanı Tacettin Özden konuşmacı olarak yer aldı. Özellikle kongre turizmi alanında faaliyet gösteren acentelerin sahip ve yöneticileri ile turizm medyasının katıldığı toplantıda, Kuşadası’nın yeni kongre ve etkinlik merkezi olduğunun altı çizilerek turizmciler Kuşadası’na davet edildi. Toplantıda ev sahipliğini yapan TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, " Bu kongre merkezi Ege’nin moral kaynağıdır. Lütfi Kırdar’ı yaparken de bir hayal peşinde diyenler oldu. Ancak biz bunu başardık. Bize kongre merkezi lazımdı. Bugün burası yetmiyor. ICC açıldı, Haliç açıldı ama yetmiyor. Devamlı yenilemeye çalışıyoruz. İlave katlar yapamadık ama aşağıya inerek yüksekliği kurtarmaya çalıştık. Lütfi Kırdar zor bir yer ama bir amiral gemisi oldu. Efes Kongre Merkezi, Şirince, Didim, Bodrum, Bergama ve Efes Antik Kenti’ne olan yakınlığı ile öne çıktı. Belki çok laf alacaktık ama sabrettik“ dedi.- KUŞADASI’NIN GELECEĞİ VAR Kuşadası- Efes Kongre Merkezi’nin gelecek vaat ettiğini kaydeden TÜRSAB Genel Başkanı Başaran Ulusoy, “ 2022 yılına kadar Efes Kongre Merkezi’ni pazarlama anlamında unutun. Lütfi Kırdar 1992 yılında yapılmaya başladı ama 2008 yılı itibariyle kazanmaya, kendine gelmeye başladı. Dolayısıyla bu yatırımı yaptığımız için mutluyuz. Ufak tefek sıkıntılarımız var ama onları da çözmek üzereyiz. Kuşadası eski günlerine dönmesi lazım. Turizm orada başladı. Biz Kuşadası’na 8-9 ay gelmek istiyoruz. İzmir ve Selçuk’un birleşmesi lazım. Kuşadası’nda turizm bir yaşam biçimidir. Bütçe açığında turizm sektörünün girdisi 2014 yılında yüzde 41.6 düzeyinde. Herkesi tebrik ediyorum. Çok söz verenler oldu. Çekilenler oldu. Ama bizim hedefimiz belliydi. Kuşadası’nda 9 ay dolu bir kongre merkezi istiyoruz. 2020’den sonraya kalan turizmci arkadaşlar Kuşadası’nda geç kalmış olacak. O nedenle şimdiden yerinizi alın. Kuşadası kabuk değiştirecek. Bizim sadece Efes Kongre Merkezi’ne değil, Efes Antik Kenti’ne de dönük desteklerimiz de oldu. Pamukkale’de ve her yerde bunu yaptık. TÜRSAB’ın işi bu mu diyenler oldu? Bizim sermayemiz kültürel değerlerimiz. Efes Kongre Merkezi yapana kadar bizimdi. Ama artık burası tüm Türkiye’nin. Tapunuza sahip çıkın."- "FİYATLARDA TAVİZ VERECEĞİZ" Kuşadası Otelciler Derneği Başkanı Tacettin Özden ise yaptığı konuşmada Kuşadası’nda geçmiş yıllarda yaşanan bazı sıkıntıların büyütülerek olumsuz bir imaj oluşturulduğunu ifade ederek, "Oysa son 5 yılda yapılan girişimlerle Kuşadası çok farklı noktalara geldi" dedi. Özden, "Burada Başaran Ulusoy’un katkısı çok büyük. Bu kongre merkezinin işletmesi için biz otelciler olarak ne gerekiyorsa yapacağız. 15 bin 5 yıldızlı yatak var. Yakın zamanda 17 bin yatağa çıkacak. Efes Kongre Merkezi, birçok mesafeye yürüyerek gidebileceğiniz bir yerde. Ulaşım oldukça kolay. Burasının işletilmemesi için hiçbir sebep yok. Biz otelciler olarak fiyatlar anlamında ne yapılacaksa yapmaya hazırız. Fiyatlarda taviz vereceğimizi söylüyoruz. Kongre merkezinin işletilmesi konusunda her şeyimiz ile hazırız. Yeni otellerimiz geliyor. Antalya ile rekabet edebilecek oteller var. Zincir otellerimiz de var."- TURİZM 12 AYA YAYILMALIK uşadası Belediye Başkanı Özer Kayalı ise “ Kuşadası’nın turizm dışında bir alternatifi yok. Büyükşehir Belediyesi ve Mesleki odaların temsilcileriyle yapılan toplantılarda radikal kararlar alındı. Bundan böyle Kuşadası’nda işgaliye sıfır olacak. İşyerleri kapının önüne hiçbir şey çıkaramayacak. Oturma grupları, gölgelikler tek tip olacak. Plajlarımızda yeni bir düzenleme ve anlayış getireceğiz. İşletmesini aldığımız oksijen deposu Milli Parkı alternatif turizminde merkez haline getireceğiz.Jeotermal kaynaklarımızın en verimli kullanımı için çalışıyoruz ”dedi. Turizm için önem taşıyan faktörlerden biri olan Tarihi mekanların hakkettiği şekilde turizme kazandırılması konusunda ciddi adımlar attıklarını da söyleyen Kayalı, “Tarihi Kaleiçi bölgesini hakkettiği turizm potansiyeline kavuşturmak için örnek bir sokak projesi geliştirdik. Güvercinada’nın restorasyonu daha önce tamamlanmıştı. İç düzenlemeyi kapsayan rekreasyonu için gerekli başvuruları yaptık. Anıtlar kurulu ve imar ile ilgili tüm çalışmalar tamamlandı. Projesi onaylandı önümüzdeki günlerde ihaleye çıkarak, turizm sezonuna yetiştireceğiz. Davutlar’dan çıkılan ve kaderine terk edilen Manastır için Anıtlar kurulu ve Kültür Müdürlüğü ile temasa geçtik. Ayağa kaldırıp eski günlerine kavuşturacağız. Kadı Kalesi kazılarının desteğe ihtiyacı var. Kadı Kalesi en az Efes Antik kenti kadar önemli bir yer. Birkaç gün önce Kent Müzesi için bir hayırseverin katkısıyla önemli adım atıyoruz. Tüm bu anlattıklarımdan sonra en büyük eksiklerimizden birini gidermek için bu gün buradayız. Turizmi 12 aya yaymak ve bizimde belirlediğimiz hedefe ulaşmak için Kongre Merkezinin öneminin farkındayız. Kongrelerin, etkinliklerin merkezi olmak için işbirliğine, desteğe, elimizi değil gövdemizi taşın altına koymaya hazırız. Bu gün, bu sohbetimizde somut öneriler, somut hedefler ortaya çıkarsa uygulama bölümünde Belediye olarak yerimizi alırız. Kongre Merkezinin kapılarının kapalı olduğu her günü kentimiz adına zarar sayıyoruz. Buradaki Kuşadalı turizmcilerinde aynı düşüncede olduğunu biliyorum. Ünlü deyimde olduğu gibi un var, yağ var, şeker var. Helva yapmamak için hiçbir neden yok” dedi.

KUŞADASI’NIN GELECEĞİ VAR
"FİYATLARDA TAVİZ VERECEĞİZ"
TURİZM 12 AYA YAYILMALIK

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.