Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin

Sahip olduğu bisikletle 40 yıldır hayatını kazanıyor

GÜNCEL 05.09.2017 - 11:03, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 3894+ kez okundu.
 

Sahip olduğu bisikletle 40 yıldır hayatını kazanıyor

Dünyada yaklaşık 2 asır önce oyuncak olarak icat edilen eski adıyla velesbit, günümüzdeki adıyla bisiklet, kimileri için sağlıklı yaşam aracı, kimileri içinse en tasarruflu ulaşım ve binek aracı olarak kullanılmaya devam ediyor.

AYDIN- Aydın’ın ova köylerinde sağlıklı ve tasarruflu yaşamak isteyen herkes bisiklet kullanmaya devam ediyor. İncirliova İlçesi’ne bağlı Dereağzı Mahallesi’nde yaşayan 55 yaşındaki Erdoğan Çevik, 15 yaşında sahip olduğu bisikleti ile tam 40 yıldır hayatını kazandığını söyledi. Tarlaya, bahçeye, pazara şehre uygun olan her yere bisikleti ile gittiğini belirten Çevik, “Bu bisikleti gençlik yıllarımda almıştım. Yaklaşık 40 yıldır elim ayağım oldu. Yeri geldiğinde ulaşım için yeri geldiğinde de taşıma işinde kullanıyorum. Hem sağlıklı hem de ekonomik olduğu için bisikletten vazgeçemiyorum” dedi. Bisikletin tarihçesi Tekerleğin icadı eski çağlarda olmasına rağmen bisikletin icadı çok yeni sayılır. Farklı yapıları ile birçok mucidi olan bisikletin, 18. yüzyılın sonlarına doğru ortaya çıktığı görülmektedir. Kaynaklara göre; 1791 yılında Fransa’da iki tekerlekli bir oyuncak yapmayı düşünen Sivrac Kontu, bisikleti ilk olarak tasarlayıp uygulayan isimler arasında yer alıyor. 1817 yılında sürücüsü tarafından itme gücü sağlanan iki tekerlekli ve kanıtları tartışmalı olmayan ilk taşıt, Alman Baron Karl Von Drais de Sauerbrun tarafından icat edildi. İki tekerlekli taşıtın üzerine bir gidon ve bir sele oturtan Von Drais, aracını Laufmaschine (koşu makinası) olarak adlandırdı, çünkü tahtadan yapılmış aracın sabit bir gidonu vardı, fakat hareketi sağlamak için pedalları yoktu. Binici, ayakları ile yerden güç alıyor, bir denge tahtası binicinin kollarını destekliyordu. Zamanla bu isim yerine draisienne ve velosipede isimleri daha popüler hale geldi. Drais, 1817 yılında aracı 14 km boyunca kullandı ve 1818 yılında Paris’te sergiledi. Von Drais aracının patentini aldı, ancak kısa sürede kopyaları Avusturya, Birleşik Krallık, İtalya ve Amerika Birleşik Devletleri gibi pek çok ülkede türedi ve önceleri halkın büyük bir tedirginlikle karşıladığı bu araç sonraları moda oldu. Bir zaman unutulmaya yüz tutan bisiklet sağlıklı, çevre dostu, ekonomik ve trafik sorununa neden olmadığı için günümüzde yaygın olarak yeniden kullanılmaya başlandı.
Dünyada yaklaşık 2 asır önce oyuncak olarak icat edilen eski adıyla velesbit, günümüzdeki adıyla bisiklet, kimileri için sağlıklı yaşam aracı, kimileri içinse en tasarruflu ulaşım ve binek aracı olarak kullanılmaya devam ediyor.

AYDIN- Aydın’ın ova köylerinde sağlıklı ve tasarruflu yaşamak isteyen herkes bisiklet kullanmaya devam ediyor.

İncirliova İlçesi’ne bağlı Dereağzı Mahallesi’nde yaşayan 55 yaşındaki Erdoğan Çevik, 15 yaşında sahip olduğu bisikleti ile tam 40 yıldır hayatını kazandığını söyledi. Tarlaya, bahçeye, pazara şehre uygun olan her yere bisikleti ile gittiğini belirten Çevik, “Bu bisikleti gençlik yıllarımda almıştım. Yaklaşık 40 yıldır elim ayağım oldu. Yeri geldiğinde ulaşım için yeri geldiğinde de taşıma işinde kullanıyorum. Hem sağlıklı hem de ekonomik olduğu için bisikletten vazgeçemiyorum” dedi.

Bisikletin tarihçesi

Tekerleğin icadı eski çağlarda olmasına rağmen bisikletin icadı çok yeni sayılır. Farklı yapıları ile birçok mucidi olan bisikletin, 18. yüzyılın sonlarına doğru ortaya çıktığı görülmektedir. Kaynaklara göre; 1791 yılında Fransa’da iki tekerlekli bir oyuncak yapmayı düşünen Sivrac Kontu, bisikleti ilk olarak tasarlayıp uygulayan isimler arasında yer alıyor. 1817 yılında sürücüsü tarafından itme gücü sağlanan iki tekerlekli ve kanıtları tartışmalı olmayan ilk taşıt, Alman Baron Karl Von Drais de Sauerbrun tarafından icat edildi. İki tekerlekli taşıtın üzerine bir gidon ve bir sele oturtan Von Drais, aracını Laufmaschine (koşu makinası) olarak adlandırdı, çünkü tahtadan yapılmış aracın sabit bir gidonu vardı, fakat hareketi sağlamak için pedalları yoktu. Binici, ayakları ile yerden güç alıyor, bir denge tahtası binicinin kollarını destekliyordu. Zamanla bu isim yerine draisienne ve velosipede isimleri daha popüler hale geldi. Drais, 1817 yılında aracı 14 km boyunca kullandı ve 1818 yılında Paris’te sergiledi. Von Drais aracının patentini aldı, ancak kısa sürede kopyaları Avusturya, Birleşik Krallık, İtalya ve Amerika Birleşik Devletleri gibi pek çok ülkede türedi ve önceleri halkın büyük bir tedirginlikle karşıladığı bu araç sonraları moda oldu. Bir zaman unutulmaya yüz tutan bisiklet sağlıklı, çevre dostu, ekonomik ve trafik sorununa neden olmadığı için günümüzde yaygın olarak yeniden kullanılmaya başlandı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.