Hasan Dinçer
Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Mustafa Savaş
Rıdvan Eşin

Otoyolun parasını geçen de geçmeyen de ödeyecek

SİYASET 17.01.2019 - 17:43, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:50 2813+ kez okundu.
 

Otoyolun parasını geçen de geçmeyen de ödeyecek

Aydın Denizli Otoyolu Projesi’ni TBMM gündemine taşıyan ve bir konuşma yapan CHP Aydın Milletvekili Süleyman Bülbül, “Vatandaşın cebinden geçmediği yolun parası alınacak. Dört buçuk milyon aracın parası vatandaşın cebinden çıkacak. Aydın-Denizli Otoyolu Yap-İşlet-Soy modelidir” dedi.

AYDIN- Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Aydın Milletvekili Süleyman Bülbül, Aydın-Denizli Otoyolu Projesi’ni Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine taşıdı. Karayolları Genel Müdürlüğü’nün ulaşım verilerini gösteren Bülbül, günlük 35 bin araç garantisi verilen yolun en işlek bölümünden 22 bin civarında araç geçtiğini söyledi. “Yıla vurulduğunda 4 milyon 562 bin 500 aracın parasını kim ödeyecek?” diye soran Bülbül, “Vatandaşın cebinden geçmediği yolun parası alınacak” dedi. TBMM Genel Kurulu’nda Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi üzerine yapılan görüşmelere dün devam edildi. CHP Aydın Milletvekili Süleyman Bülbül, Aydın-Denizli Otoyolu Projesi’ni hakkında yaptığı konuşmada, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün ulaşım verilerini gösterdi. “GEÇEN DE GEÇMEYEN DE PARA VERECEK” Üç kere ihalesi ertelenen Aydın-Denizli Otoyolu Projesi’nin kilometre bazında 5 Euro olarak ücretlendirileceğini hatırlatan Bülbül, “Bugünkü kurdan karşılığı yaklaşık 32 lira. Bu fiyat, açık ve net, fahiş bir fiyattır. Ortalama otomobilin kilometrede yakıt harcaması 30-35 kuruştan başlamaktadır. Bu yol arasında yakıt harcaması 53 lirayı bulacaktır. O kadar otoyol parası verecek müşteriyi nereden bulacaktır bu projede? Aydın-Denizli Otoyolu’nda da Osman Gazi Köprüsü, Avrasya Tüneli rezaleti yaşanacaktır. Yeni yoldan geçen de geçmeyen de bu yola para ödeyecektir, sonuç budur” dedi. “KİLOMETRE MALİYETİ 40 MİLYON” Otoyol maliyetinin çok pahalı olduğunu vurgulayan CHP’li Bülbül şunları söyledi: “Birincisi, Aydın-Denizli otoyolunda toplam 91 milyon 158 bin Euro garanti ediliyor. 168 kilometrelik Aydın-Denizli otoyolunun her kilometresinin maliyetinin 40 milyon TL olduğu gibi bir sonuç ortaya çıkıyor. İkincisi, yatırımcı bu yatırımı üç yıl içinde gerçekleştirecek, bu üç yıl içinde de bugünkü kurdan yaklaşık 1 milyar Euro’ya denk gelen yatırımı Euro cinsinden daha da düşecek. Ancak yatırımcı geçiş ücretlerini Euro üzerinden tahsil etmeye devam edecek. Sonuçta kur kaynaklı yük hem vatandaşın hem de hazinenin üstüne kalacaktır. Üçüncüsü, 1 milyar Euro’luk yatırıma 1,64 milyar Euro gelir garantisi tamamen yanlıştır. “150 BİN TL’Yİ KİM ÖDEYECEK?” Dördüncüsü ve en önemlisi ise Karayolları Genel Müdürlüğünün 2016 ve 2017 ulaşım verilerine baktığımızda Aydın-Kuyucak arasında en yoğun trafikte günlük ortalama 22 bin 500 civarında araç geçmekte. Yani günlük 35 bin araç garantisinin gerçekleşmesi mümkün değildir. Günde 22 bin 500 araç yılda 8 milyon 212 bin 500 araç yapıyor. Garanti edilen 35 bin araç ise 12 milyon 775 bin yapıyor. Bu hesaba göre 4 milyon 562 bin 500 aracın parasını kim ödeyecek? Her yıl taahhüt edilen yaklaşık 150 milyon TL'lik kısmı kim ödeyecek? Garantinin yarısını devlet ödemek durumunda kalacak. Bu yap-işlet-devret modeli değil yap-işlet-soy modelidir. Kısaca bu iş irrasyoneldir, bu iş olursa yine vatandaşın cebinden geçmediği yolun parası alınacaktır.”
Aydın Denizli Otoyolu Projesi’ni TBMM gündemine taşıyan ve bir konuşma yapan CHP Aydın Milletvekili Süleyman Bülbül, “Vatandaşın cebinden geçmediği yolun parası alınacak. Dört buçuk milyon aracın parası vatandaşın cebinden çıkacak. Aydın-Denizli Otoyolu Yap-İşlet-Soy modelidir” dedi.

AYDIN- Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Aydın Milletvekili Süleyman Bülbül, Aydın-Denizli Otoyolu Projesi’ni Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine taşıdı.

Karayolları Genel Müdürlüğü’nün ulaşım verilerini gösteren Bülbül, günlük 35 bin araç garantisi verilen yolun en işlek bölümünden 22 bin civarında araç geçtiğini söyledi. “Yıla vurulduğunda 4 milyon 562 bin 500 aracın parasını kim ödeyecek?” diye soran Bülbül, “Vatandaşın cebinden geçmediği yolun parası alınacak” dedi.

TBMM Genel Kurulu’nda Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi üzerine yapılan görüşmelere dün devam edildi. CHP Aydın Milletvekili Süleyman Bülbül, Aydın-Denizli Otoyolu Projesi’ni hakkında yaptığı konuşmada, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün ulaşım verilerini gösterdi.

“GEÇEN DE GEÇMEYEN DE PARA VERECEK”

Üç kere ihalesi ertelenen Aydın-Denizli Otoyolu Projesi’nin kilometre bazında 5 Euro olarak ücretlendirileceğini hatırlatan Bülbül, “Bugünkü kurdan karşılığı yaklaşık 32 lira. Bu fiyat, açık ve net, fahiş bir fiyattır. Ortalama otomobilin kilometrede yakıt harcaması 30-35 kuruştan başlamaktadır. Bu yol arasında yakıt harcaması 53 lirayı bulacaktır. O kadar otoyol parası verecek müşteriyi nereden bulacaktır bu projede? Aydın-Denizli Otoyolu’nda da Osman Gazi Köprüsü, Avrasya Tüneli rezaleti yaşanacaktır. Yeni yoldan geçen de geçmeyen de bu yola para ödeyecektir, sonuç budur” dedi.

“KİLOMETRE MALİYETİ 40 MİLYON”

Otoyol maliyetinin çok pahalı olduğunu vurgulayan CHP’li Bülbül şunları söyledi:

“Birincisi, Aydın-Denizli otoyolunda toplam 91 milyon 158 bin Euro garanti ediliyor. 168 kilometrelik Aydın-Denizli otoyolunun her kilometresinin maliyetinin 40 milyon TL olduğu gibi bir sonuç ortaya çıkıyor.

İkincisi, yatırımcı bu yatırımı üç yıl içinde gerçekleştirecek, bu üç yıl içinde de bugünkü kurdan yaklaşık 1 milyar Euro’ya denk gelen yatırımı Euro cinsinden daha da düşecek. Ancak yatırımcı geçiş ücretlerini Euro üzerinden tahsil etmeye devam edecek. Sonuçta kur kaynaklı yük hem vatandaşın hem de hazinenin üstüne kalacaktır.

Üçüncüsü, 1 milyar Euro’luk yatırıma 1,64 milyar Euro gelir garantisi tamamen yanlıştır.

“150 BİN TL’Yİ KİM ÖDEYECEK?”

Dördüncüsü ve en önemlisi ise Karayolları Genel Müdürlüğünün 2016 ve 2017 ulaşım verilerine baktığımızda Aydın-Kuyucak arasında en yoğun trafikte günlük ortalama 22 bin 500 civarında araç geçmekte. Yani günlük 35 bin araç garantisinin gerçekleşmesi mümkün değildir. Günde 22 bin 500 araç yılda 8 milyon 212 bin 500 araç yapıyor. Garanti edilen 35 bin araç ise 12 milyon 775 bin yapıyor. Bu hesaba göre 4 milyon 562 bin 500 aracın parasını kim ödeyecek? Her yıl taahhüt edilen yaklaşık 150 milyon TL'lik kısmı kim ödeyecek? Garantinin yarısını devlet ödemek durumunda kalacak. Bu yap-işlet-devret modeli değil yap-işlet-soy modelidir.

Kısaca bu iş irrasyoneldir, bu iş olursa yine vatandaşın cebinden geçmediği yolun parası alınacaktır.”

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.