Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin

İzmirli ihracatçılar E-İhracata odaklanacak

EKONOMİ 19.03.2019 - 13:36, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:50 3164+ kez okundu.
 

İzmirli ihracatçılar E-İhracata odaklanacak

Dünya genelinde 2019 yılında 3.5 trilyon dolara ulaşması beklenen E-ticaretten daha fazla pay almak isteyen Egeli ihracatçılar E-İhracata odaklanacak.

AYDIN- 25 Mart 2019 Pazartesi günü İzmir’de; Ege İhracatçı Birlikleri, World E-commerce Forum (Worldef), DHL ve Ticimax işbirliğinde düzenlenecek olan “DHL İzmir E-İhracat Konferansı” ile ilgili bilgi vermek amacıyla, Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Zandar ve World E-commerce Forum Başkanı Ömer Nart, 22 Mart 2019 Cuma günü saat 09:30’da Ege İhracatçı Birlikleri Mete Uğuz Salonu’nda basın toplantısı düzenleyecek. E-İhracatın geleceği İzmir’de konuşulacak! Türkiye’nin e-ihracatta bölgesel bir merkez olma vizyonu doğrultusunda bu yıl ilk kez İzmir’de düzenlenecek olan “DHL İzmir E-İhracat Konferansı” 25 Mart Pazartesi günü İzmir’de gerçekleşecek. Türkiye'de ihracatın başladığı yer olan ve 2018 yılında 10.2 milyar dolarlık ihracat hacmine sahip olan İzmir, e-ihracatta da öne çıkmak istiyor. “E-İhracat Odaklı Güç Kazandıran Ekonomi” temasıyla bu yıl ilk kez İzmir’de düzenlenecek “DHL E-İhracat Konferansı” 25 Mart Pazartesi günü Swiss Otel Büyük Efes İzmir’de gerçekleşecek. World E-commerce Forum (Worldef) ve Ege İhracatçı Birlikleri’nin (EİB) katkılarıyla gerçekleşecek konferansta isim sponsorluğunu DHL, ana sponsorluğu ise Ticimax üstlenecek. Konferansta, her yıl ortalama yüzde 25 büyüyen uluslararası e-ticaret karşısında Türk üreticileri için fırsat alanları ve Türkiye’nin e-ihracat potansiyelinin nasıl değerlendirilebileceği konuşulacak. 25 uzmanın konuşmacı ve 1000’den fazla katılımcının ağırlanacağı konferansta ayrıca hedef pazar analizleri, teşvikler, ödeme yöntemleri, dijital pazarlama ve lojistik gibi e-ihracatı kolaylaştırıcı yöntemler de ele alınacak. “E-ihracat, Türkiye ekonomisinin büyümesi için kilit bir öneme sahip” E-İhracat treninin yeni kalktığını belirten Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Zandar, “Toplam ihracat içinde e-ihracatın payı henüz binde 3 seviyesinde, bu oranın 2023'e kadar yüzde 5'e çıkacağı öngörülüyor. E-ihracat trenini kaçırmamak için harekete geçtik” diye konuştu. Dünyada 2014 yılında 1.3 trilyon dolar seviyelerinde olan e-ticaret hacmi 2018’de 2.8 trilyon dolara ulaştı. Bu rakamın 2019 yılı sonunda 3.5 trilyon doları aşması beklenirken, 2021 yılında global e-ticaret hacminin 5 trilyon dolara yaklaşacağı öngörülüyor. Türkiye’de e-ihracatın 500 milyon doları aştığını ifade eden World E-commerce Forum Başkanı Ömer Nart, “Türkiye’nin e-ihracatında ilk sırada ‘hazır giyim ve tekstil ürünleri’ yer alıyor. Tekstili ‘kozmetik’, ‘anne-bebek’, ‘otomotiv-yan sanayi’ ve 'elektronik ürünler’ takip ediyor. Türkiye ekonomisinin büyümesinde e-ihracatın kilit bir rol üstlenecek” dedi. Nart, şöyle devam etti: “Türkiye, 831 milyar dolarlık e-ticaret hacmine sahip Asya ile 346 milyar dolarlık Avrupa arasında yer alıyor. Ülkemiz bu iki büyük kıta arasında yeni bir merkez olarak e-ihracat hacmini kolayca artırabilir. Bu amaçla sadece Türkiye’de değil tüm dünyada e-ihracatın önemli paydaşlarını bir araya getirip E-ihracat konferanslarıyla üretici ve perakendecileri bilgilendirmeyi bir görev biliyoruz.” 2020’de uluslararası e-ticaret 1 trilyon dolara ulaşacak Uluslararası ticaretin son yıllarda büyük bir gelişim gösterdiğini aktaran DHL Express Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Boğaç Özsan ise, “2015 yılında dünyada e-ticaret üzerinden yapılan ihracat 300 milyar dolarken, bugün 2020 için yapılan tahmin 1 trilyon dolar. Giderek hem tüketici hem de üretici nezdinde yaygınlaşan e-ticaretin ülke ekonomilerine katkısının hızla artacağını öngörüyoruz” dedi. Gelişen teknoloji sayesinde tüketicilerin online alışveriş yaparken mesafe gözetmediğine değinen Özsan, “Üreticilerimizin e-ihracata katılımıyla dünyanın dört bir yanına geleneksel yöntemlerden çok daha avantajlı bir şekilde ihracat yapabiliriz” dedi. “DHL İzmir E-İhracat Konferansı”na İzmir Ticaret Odası, Ege Bölgesi Sanayi Odası, İzmir Ticaret Borsası, ESİAD, EGİAD, BASİFED, EGSD ve EGEAYSAD üyelerinin katılımını sağlamak için destek veriyor.
Dünya genelinde 2019 yılında 3.5 trilyon dolara ulaşması beklenen E-ticaretten daha fazla pay almak isteyen Egeli ihracatçılar E-İhracata odaklanacak.

AYDIN- 25 Mart 2019 Pazartesi günü İzmir’de; Ege İhracatçı Birlikleri, World E-commerce Forum (Worldef), DHL ve Ticimax işbirliğinde düzenlenecek olan “DHL İzmir E-İhracat Konferansı” ile ilgili bilgi vermek amacıyla, Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Zandar ve World E-commerce Forum Başkanı Ömer Nart, 22 Mart 2019 Cuma günü saat 09:30’da Ege İhracatçı Birlikleri Mete Uğuz Salonu’nda basın toplantısı düzenleyecek.

E-İhracatın geleceği İzmir’de konuşulacak!

Türkiye’nin e-ihracatta bölgesel bir merkez olma vizyonu doğrultusunda bu yıl ilk kez İzmir’de düzenlenecek olan “DHL İzmir E-İhracat Konferansı” 25 Mart Pazartesi günü İzmir’de gerçekleşecek. Türkiye'de ihracatın başladığı yer olan ve 2018 yılında 10.2 milyar dolarlık ihracat hacmine sahip olan İzmir, e-ihracatta da öne çıkmak istiyor.

“E-İhracat Odaklı Güç Kazandıran Ekonomi” temasıyla bu yıl ilk kez İzmir’de düzenlenecek “DHL E-İhracat Konferansı” 25 Mart Pazartesi günü Swiss Otel Büyük Efes İzmir’de gerçekleşecek. World E-commerce Forum (Worldef) ve Ege İhracatçı Birlikleri’nin (EİB) katkılarıyla gerçekleşecek konferansta isim sponsorluğunu DHL, ana sponsorluğu ise Ticimax üstlenecek.

Konferansta, her yıl ortalama yüzde 25 büyüyen uluslararası e-ticaret karşısında Türk üreticileri için fırsat alanları ve Türkiye’nin e-ihracat potansiyelinin nasıl değerlendirilebileceği konuşulacak. 25 uzmanın konuşmacı ve 1000’den fazla katılımcının ağırlanacağı konferansta ayrıca hedef pazar analizleri, teşvikler, ödeme yöntemleri, dijital pazarlama ve lojistik gibi e-ihracatı kolaylaştırıcı yöntemler de ele alınacak.

“E-ihracat, Türkiye ekonomisinin büyümesi için kilit bir öneme sahip”

E-İhracat treninin yeni kalktığını belirten Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Zandar, “Toplam ihracat içinde e-ihracatın payı henüz binde 3 seviyesinde, bu oranın 2023'e kadar yüzde 5'e çıkacağı öngörülüyor. E-ihracat trenini kaçırmamak için harekete geçtik” diye konuştu.

Dünyada 2014 yılında 1.3 trilyon dolar seviyelerinde olan e-ticaret hacmi 2018’de 2.8 trilyon dolara ulaştı. Bu rakamın 2019 yılı sonunda 3.5 trilyon doları aşması beklenirken, 2021 yılında global e-ticaret hacminin 5 trilyon dolara yaklaşacağı öngörülüyor.

Türkiye’de e-ihracatın 500 milyon doları aştığını ifade eden World E-commerce Forum Başkanı Ömer Nart, “Türkiye’nin e-ihracatında ilk sırada ‘hazır giyim ve tekstil ürünleri’ yer alıyor. Tekstili ‘kozmetik’, ‘anne-bebek’, ‘otomotiv-yan sanayi’ ve 'elektronik ürünler’ takip ediyor. Türkiye ekonomisinin büyümesinde e-ihracatın kilit bir rol üstlenecek” dedi. Nart, şöyle devam etti:

“Türkiye, 831 milyar dolarlık e-ticaret hacmine sahip Asya ile 346 milyar dolarlık Avrupa arasında yer alıyor. Ülkemiz bu iki büyük kıta arasında yeni bir merkez olarak e-ihracat hacmini kolayca artırabilir. Bu amaçla sadece Türkiye’de değil tüm dünyada e-ihracatın önemli paydaşlarını bir araya getirip E-ihracat konferanslarıyla üretici ve perakendecileri bilgilendirmeyi bir görev biliyoruz.”

2020’de uluslararası e-ticaret 1 trilyon dolara ulaşacak

Uluslararası ticaretin son yıllarda büyük bir gelişim gösterdiğini aktaran DHL Express Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Boğaç Özsan ise, “2015 yılında dünyada e-ticaret üzerinden yapılan ihracat 300 milyar dolarken, bugün 2020 için yapılan tahmin 1 trilyon dolar. Giderek hem tüketici hem de üretici nezdinde yaygınlaşan e-ticaretin ülke ekonomilerine katkısının hızla artacağını öngörüyoruz” dedi. Gelişen teknoloji sayesinde tüketicilerin online alışveriş yaparken mesafe gözetmediğine değinen Özsan, “Üreticilerimizin e-ihracata katılımıyla dünyanın dört bir yanına geleneksel yöntemlerden çok daha avantajlı bir şekilde ihracat yapabiliriz” dedi.

“DHL İzmir E-İhracat Konferansı”na İzmir Ticaret Odası, Ege Bölgesi Sanayi Odası, İzmir Ticaret Borsası, ESİAD, EGİAD, BASİFED, EGSD ve EGEAYSAD üyelerinin katılımını sağlamak için destek veriyor.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.