Hasan Dinçer
Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Mustafa Savaş
Rıdvan Eşin

Görenleri hayran bıraktı

EKONOMİ (AA) - Anadolu Ajansı | 19.07.2015 - 16:55, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 3317+ kez okundu.
 

Görenleri hayran bıraktı

29 Ekim'de açılması planlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ndeki 2 bin 370 metrelik kedi yolu, Avrupa ve Asya'yı bir kez daha birleştirirken eşsiz görüntüsüyle parmak ısırttı

İstanbul Boğazı'nda yükselmeye başlayan dünyanın en yüksek kulesine sahip Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ndeki toplam 2 bin 370 metrelik kedi yolu, Asya ve Avrupa'yı bir kez daha birleştirdi. 29 Ekim'de açılması planlanan köprü, bayram sonrasında başlayacak olan ana halat çekim işlemleri için ışıklandırıldı. Böylece Boğaz'ın yeni gerdanlığı ışıl ışıl parlamaya başladı. ÇALIŞMALAR ARALIKSIZ SÜRÜYOR İstanbul Boğazı'nda Sarıyer-Beykoz arasında IC İçtaş-Astaldi JV ortaklığı tarafından yapişlet devret modeliyle yapımı süren İstanbul'un üçüncü köprüsü Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde kedi yollarının tamamlanmasıyla birlikte Asya ve Avrupa kıtaları bir kez daha birbirine bağlandı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu adıyla yürütülen, 700'ü mühendis toplam 6 bin 500 personelle 24 saat esasına göre çalıştığı projede, önemli aşama kaydedildi. 322 metrelik yüksekliğiyle dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsünün yanı sıra proje kapsamında 22 metrelik çapıyla Avrupa'nın en geniş delme tünelinin de inşa edildiği köprüde kedi yolları (catwalk) tamamlandı. TARİHİ KALEDEN MANZARA KEYFİ 10 şeritli olacak, 8 şeridi karayolu 2 şeridi ise raylı sistem için ayrılan ve kenar açıklıklarıyla birlikte toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olacak olan 3. Köprü'de, kedi yolu montajı ve çelik semerlerin yerleştirilmesi sonrası ağustos ayı başında ana halat çekimine başlanması planlanıyor. 24 saat çalışmaların devam ettiği köprüde, kedi yolu boyunca ışıklandırma yapılarak gece çalışmalarının daha rahat yürütülmesi sağlanıyor. Kedi yolunda yapılan ışıklandırma, SABAH muhabirinin objektifine, Boğaz'ın yeni gerdanlığı olarak yansıdı. Boğaz'ın eşsiz güzelliğinin tadını çıkarmak isteyenler özellikle Beykoz Anadolukavağı'ndaki Yoros Kalesi'nden çalışmaları ve manzarayı büyük keyifle izliyor. İstanbullular, Boğaz'ın her iki yakasından bu muhteşem eserin gece görüntüsünün keyfini çıkararak fotoğraf çektiriyor. 4 BİN LED ARMATÜR İstanbul Light Fuar'ında konuşan fuarın direktörü Engin Er, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün (3. Köprü) ışık tasarımının sektörü tatlı bir rekabet içine sokacağını belirtmişti. Engin Er, "Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ışık tasarımı için yaklaşık 5 milyon dolar harcanacağı tahmin ediliyor. Köprüde yüzde 40 tasarruflu led aydınlatma sistemi kullanılacak. Boğaziçi Köprüsü'ne göre bin 500 adet daha fazla led armatür kullanılacağını sanıyoruz. Bu da led aydınlatmanın tasarruf ve kalite olarak önemine dikkat çekiyor. Üçüncü köprünün ışık tasarımı tahminen 1 yıl sürecektir. Yaklaşık 4 bin civarında led armatür gidecektir. 16 milyon farklı renkte senkronize ışık oyunları aynı anda uygulamaya konabilecek. Enerji tasarrufu yüzde 40-45 civarında olurken, bir led armatürün kullanım ömrü yaklaşık 50 bin saat" dedi.
29 Ekim'de açılması planlanan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ndeki 2 bin 370 metrelik kedi yolu, Avrupa ve Asya'yı bir kez daha birleştirirken eşsiz görüntüsüyle parmak ısırttı

İstanbul Boğazı'nda yükselmeye başlayan dünyanın en yüksek kulesine sahip Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ndeki toplam 2 bin 370 metrelik kedi yolu, Asya ve Avrupa'yı bir kez daha birleştirdi. 29 Ekim'de açılması planlanan köprü, bayram sonrasında başlayacak olan ana halat çekim işlemleri için ışıklandırıldı. Böylece Boğaz'ın yeni gerdanlığı ışıl ışıl parlamaya başladı.

ÇALIŞMALAR ARALIKSIZ SÜRÜYOR

İstanbul Boğazı'nda Sarıyer-Beykoz arasında IC İçtaş-Astaldi JV ortaklığı tarafından yapişlet devret modeliyle yapımı süren İstanbul'un üçüncü köprüsü Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde kedi yollarının tamamlanmasıyla birlikte Asya ve Avrupa kıtaları bir kez daha birbirine bağlandı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu adıyla yürütülen, 700'ü mühendis toplam 6 bin 500 personelle 24 saat esasına göre çalıştığı projede, önemli aşama kaydedildi. 322 metrelik yüksekliğiyle dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsünün yanı sıra proje kapsamında 22 metrelik çapıyla Avrupa'nın en geniş delme tünelinin de inşa edildiği köprüde kedi yolları (catwalk) tamamlandı.

TARİHİ KALEDEN MANZARA KEYFİ

10 şeritli olacak, 8 şeridi karayolu 2 şeridi ise raylı sistem için ayrılan ve kenar açıklıklarıyla birlikte toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olacak olan 3. Köprü'de, kedi yolu montajı ve çelik semerlerin yerleştirilmesi sonrası ağustos ayı başında ana halat çekimine başlanması planlanıyor. 24 saat çalışmaların devam ettiği köprüde, kedi yolu boyunca ışıklandırma yapılarak gece çalışmalarının daha rahat yürütülmesi sağlanıyor. Kedi yolunda yapılan ışıklandırma, SABAH muhabirinin objektifine, Boğaz'ın yeni gerdanlığı olarak yansıdı. Boğaz'ın eşsiz güzelliğinin tadını çıkarmak isteyenler özellikle Beykoz Anadolukavağı'ndaki Yoros Kalesi'nden çalışmaları ve manzarayı büyük keyifle izliyor. İstanbullular, Boğaz'ın her iki yakasından bu muhteşem eserin gece görüntüsünün keyfini çıkararak fotoğraf çektiriyor.

4 BİN LED ARMATÜR

İstanbul Light Fuar'ında konuşan fuarın direktörü Engin Er, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün (3. Köprü) ışık tasarımının sektörü tatlı bir rekabet içine sokacağını belirtmişti. Engin Er, "Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ışık tasarımı için yaklaşık 5 milyon dolar harcanacağı tahmin ediliyor. Köprüde yüzde 40 tasarruflu led aydınlatma sistemi kullanılacak. Boğaziçi Köprüsü'ne göre bin 500 adet daha fazla led armatür kullanılacağını sanıyoruz. Bu da led aydınlatmanın tasarruf ve kalite olarak önemine dikkat çekiyor. Üçüncü köprünün ışık tasarımı tahminen 1 yıl sürecektir. Yaklaşık 4 bin civarında led armatür gidecektir. 16 milyon farklı renkte senkronize ışık oyunları aynı anda uygulamaya konabilecek. Enerji tasarrufu yüzde 40-45 civarında olurken, bir led armatürün kullanım ömrü yaklaşık 50 bin saat" dedi.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.