Hasan Dinçer
Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Mustafa Savaş

Gıdı Gıdı’nın son vagonu da restore edilecek

KÜLTÜR 11.10.2017 - 11:07, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:49 2670+ kez okundu.

Nazilli Belediye Başkanı Haluk Alıcık, Sümerbanklılara verdiği sözü tutarak, “Atatürk’ün bize emaneti olan Sümerbank Basma Fabrikası’nın ve Nazilli’nin sembolü Gıdı Gıdı Treni’nin kalan son vagonu da belediyemizce restore edilecek” dedi.

AYDIN- Nazilli Belediye Başkanı Haluk Alıcık, Atatürk’ün Nazilli’ye gelişi ve Sümerbank Basma Fabrikası’nın açılışının 80. yıldönümü etkinliklerinde Nazillililere müjde verdi. İstasyon Meydanı ve Nazilli TCDD Garı’nda yapılan program ve etkinlikler sonrası Sümer Kampusu’na giderek, kampus alanı içerisindeki Atatürk müzesini gezip Gıdı Gıdı treni ile nostalji turu yapan Başkan Alıcık, Nazilli’lerin ve Sümerbank emeklilerinin çok sevineceği açıklamaları yaptı. Sümerbank Basma Fabrikası’na ait tarihi istasyonunda hurda olarak bekleyen vagonda inceleme yaptıktan sonra Belediye Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Fatih Demir’e talimat veren Başkan Alıcık, “Büyük lider Mustafa Kemal Atatürk’ün Nazilliye gelişinin 80. yıl dönümü şerefine Nazilli’nin simgesi olan Gıdı Gıdı treninin tadilatları yapılmayan vagonlarının da Nazilli Belediyesi tarafından en kısa süreçte restore edileceğinin sözünü veriyorum” dedi. Başkan Alıcık, “Nazilli Belediyesi olarak sosyal belediyeciliğe önem veriyor manevi miraslara sahip çıkıyoruz. 1937’de Atatürk Nazilli’ye geldiğinde Nazilli halkını kucaklamıştır. Nazilli halkı kurtuluş savaşında çok büyük hizmet vermiştir. Nazilli’de yapılan Nazilli Kongreleri, düzenli ordu kurulmasındaki katkıları yadsınamaz. Nazilli halkının çok büyük katkıları vardır. Atatürk bu yüzden bu verimli topraklarda Nazilli halkı için Sümerbank Fabrikasını açmıştır. Onca il varken Nazilli’yi seçmiştir. Nazilli böyle güzel bir fırsatı sunmuştur. Bu sayede bir çok iş sahibi olmuş, ekmek parasını kazanmış, ailesine bakmıştır. Büyük Atatürk’ün söylediği bir söz var, ‘Nazilli ileride vilayet olacak’ diye. O sözleri boşuna söylemedi. Ben böyle bir şehrin Belediye Başkanı olarak büyük bir şeref ve onur duyuyorum. Atatürk’ümüz bundan 80 yıl önce gelip Nazilli’ye bu fabrikayı açmasının amacını düşününce çok daha gururlanıyorum. Biz bu günü her yıl coşku ile kutluyoruz. Aynı o günün coşkusunu yaşıyorcasına Sümerbank’ı her şekilde yaşatmak lazım. Sadece bu günle sınırlı olmadan değerlere sahip çıkılması lazım. Buraların yaşatılması gerekiyorsa biz Nazilli Belediyesi olarak bunu yapmalıyız. Lafta bırakmamalıyız. Gıdı Gıdı’sına sahip çıkmalıyız, binalarına, ağaçlarına çiçeğine, yeşiline sahip çıkmalıyız” dedi. “Elimizi taşın altına koyduk” Alıcık son olarak, “Bu fabrikanın kapatılmasından sonra elimizi taşın altına koyduk. Bu değerli alanın eğitim yuvasına dönmesi için gereken her şeyi yaptık. Biz buranın üniversite şehri olmasını istiyoruz. Türkiye’de ODTÜ’den sonra en büyük kampus olması içinde elimizden geleni yapıyoruz. Tarihimizi de yaşatıyoruz” dedi. Gıdı Gıdı Treni’nin vagonları için basın mensuplarına verdiği müjdenin ardından ADÜ Nazilli Meslek Yüksek Okulu Müdürü Mustafa Özçağ nezaretinde tüm protokol üyeleri ve Başkan Alıcık, Kampüs alanına yeni çam fideleri dikti.

“Elimizi taşın altına koyduk”

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.