Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem
Rıdvan Eşin

En iyisi ne dolar ne borsa

SAĞLIK 05.01.2015 - 16:35, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:48 3298+ kez okundu.
 

En iyisi ne dolar ne borsa

Ne dolar ne borsa en iyisi: Taksi plakası, geçen yılın ocak ayından bu yana yaklaşık yüzde 18 artarak, önemli bir yatırım aracı olma özelliğini korudu.

Sabit kira getirisi olması nedeniyle yatırımcılar açısından hem güvenli, hem de değer sağlayan bir yatırım aracı olarak tercih edilen taksi plakası, yine kazandırmaya devam etti. Geçen yıl ocak ayında 1 milyon 320 bin liraya satılan taksi plakalarının şimdiki değeri 1 milyon 600 bin lira oldu. "Hem devletin hem de yatırımcının kazandığı sektör" Taksi plakası alım satımı yapan Gürsoy Atlı, geçen yıl fiyatlarda iniş-çıkışlar gözlendiğini söyledi. Atlı, İstanbul'un geliştiğini ve büyüdüğünü dile getirerek, "İstanbul marka şehirdir. Çok aşırı bir büyüme yoluna girmiş. Levent'te bir daire fiyatı 3 milyon lira. Yatırımcı bir dükkan alıyor ancak taksi plakasından elde ettiği kira kadar gelir elde etmiyor. Eskiden taksi plakaları babadan oğula geçen bir yatırım aracıydı. Artık bunu çeşitli kesimlerden yatırımcılar da değerlendiriyor. Hem devletin hem de yatırımcının kazandığı bu iş, bir sektör haline geldi" dedi. İstanbul'un çeşitli yerlerinde taksi borsasının bulunduğunu ifade eden Atlı, plaka fiyatlarının artmasının "kentin büyümesiyle" ilgili olduğunu savundu. Taksi plakasının önemli bir yatırım aracı olmasında, istikrarın devam etmesi ve güven ortamının gelişmesinin de önemli payı olduğuna dikkati çeken Atlı, "2000'de bir taksici, plakasını götürüp bankadan kredi alamazken bugün hangi bankaya giderse gitsin kredisini alabilir. Bir güven var. Geçen yıl VİP taksi düzenlemesi vardı. Taksici temsilcilerinin girişimiyle Büyükşehir Belediyesi bunu iptal etti. Karar çıkınca VİP taksi ruhsatları iptal edildi. Böylece daha fazla güven geldi. Çünkü taksiye alternatif olarak görülüyordu" ifadelerini kullandı. Kent genelinde taksi duraklarının da dizayn edilmesi ile korsan taksilere yönelik düzenlemelerin de plakaya ilgiyi arttırdığını kaydeden Atlı, en çok futbolcuların ve doktorların bu yatırım aracına yöneldiğini vurguladı. Kredi kartı kullanımı, plaka fiyatını düşürebilir İSPARK'ın İstanbul Taksi projesiyle kent genelindeki taksilerde, GPRS, panik butonu, yol bilgisayarı ve parmak izi gibi donanımların yer alacağını hatırlatan Atlı, bu sistemin taksi maliyetlerini artıracağını, bunun da plaka fiyatlarına olumsuz yansıyabileceğini savundu. Atlı, proje kapsamında, kredi kartıyla ödeme yapmak isteyen müşteriler için artık taksilerde post makinelerinin bulundurulacağını dile getirerek, şöyle devam etti: "Taksilerde yakın zamanda artık kredi kartı kullanılacak. Bu sistemle esnafın muhasebe kayıtları basit usulden gerçek usulle görülmeye başlayacak. Burada bir sıkıntı var. Çünkü biz yakıtımızı alırken aracımızın bakımını yaparken tümüyle katma değer vergimizi ödüyoruz. Ama kredi kartı kullanıldığında ikinci bir vergi ödemek zorunda kalabiliriz. Bunun dikkate alınacağını düşünüyorum. Yoksa büyük sıkıntı çıkar." İstanbul'da taksi plakası fiyatlarının geçen yıldaki artış seyri şu şekilde gerçekleşti: 2014 Fiyatları Ocak: 1 milyon 320 bin Şubat: 1 milyon 280 bin Mart: 1 milyon 310 bin Nisan: 1 milyon 325 bin Mayıs: 1 milyon 300 bin Haziran: 1 milyon 360 bin Temmuz: 1 milyon 370 bin Ağustos: 1 milyon 400 bin Eylül: 1 milyon 400 bin Ekim: 1 milyon 650 bin Kasım: 1 milyon 600 bin Aralık: 1 milyon 600 bin
Ne dolar ne borsa en iyisi: Taksi plakası, geçen yılın ocak ayından bu yana yaklaşık yüzde 18 artarak, önemli bir yatırım aracı olma özelliğini korudu.

Sabit kira getirisi olması nedeniyle yatırımcılar açısından hem güvenli, hem de değer sağlayan bir yatırım aracı olarak tercih edilen taksi plakası, yine kazandırmaya devam etti.

Geçen yıl ocak ayında 1 milyon 320 bin liraya satılan taksi plakalarının şimdiki değeri 1 milyon 600 bin lira oldu.

"Hem devletin hem de yatırımcının kazandığı sektör"

Taksi plakası alım satımı yapan Gürsoy Atlı, geçen yıl fiyatlarda iniş-çıkışlar gözlendiğini söyledi.

Atlı, İstanbul'un geliştiğini ve büyüdüğünü dile getirerek, "İstanbul marka şehirdir. Çok aşırı bir büyüme yoluna girmiş. Levent'te bir daire fiyatı 3 milyon lira. Yatırımcı bir dükkan alıyor ancak taksi plakasından elde ettiği kira kadar gelir elde etmiyor. Eskiden taksi plakaları babadan oğula geçen bir yatırım aracıydı. Artık bunu çeşitli kesimlerden yatırımcılar da değerlendiriyor. Hem devletin hem de yatırımcının kazandığı bu iş, bir sektör haline geldi" dedi.

İstanbul'un çeşitli yerlerinde taksi borsasının bulunduğunu ifade eden Atlı, plaka fiyatlarının artmasının "kentin büyümesiyle" ilgili olduğunu savundu.

Taksi plakasının önemli bir yatırım aracı olmasında, istikrarın devam etmesi ve güven ortamının gelişmesinin de önemli payı olduğuna dikkati çeken Atlı, "2000'de bir taksici, plakasını götürüp bankadan kredi alamazken bugün hangi bankaya giderse gitsin kredisini alabilir. Bir güven var. Geçen yıl VİP taksi düzenlemesi vardı. Taksici temsilcilerinin girişimiyle Büyükşehir Belediyesi bunu iptal etti. Karar çıkınca VİP taksi ruhsatları iptal edildi. Böylece daha fazla güven geldi. Çünkü taksiye alternatif olarak görülüyordu" ifadelerini kullandı.

Kent genelinde taksi duraklarının da dizayn edilmesi ile korsan taksilere yönelik düzenlemelerin de plakaya ilgiyi arttırdığını kaydeden Atlı, en çok futbolcuların ve doktorların bu yatırım aracına yöneldiğini vurguladı.

Kredi kartı kullanımı, plaka fiyatını düşürebilir

İSPARK'ın İstanbul Taksi projesiyle kent genelindeki taksilerde, GPRS, panik butonu, yol bilgisayarı ve parmak izi gibi donanımların yer alacağını hatırlatan Atlı, bu sistemin taksi maliyetlerini artıracağını, bunun da plaka fiyatlarına olumsuz yansıyabileceğini savundu.

Atlı, proje kapsamında, kredi kartıyla ödeme yapmak isteyen müşteriler için artık taksilerde post makinelerinin bulundurulacağını dile getirerek, şöyle devam etti:

"Taksilerde yakın zamanda artık kredi kartı kullanılacak. Bu sistemle esnafın muhasebe kayıtları basit usulden gerçek usulle görülmeye başlayacak. Burada bir sıkıntı var. Çünkü biz yakıtımızı alırken aracımızın bakımını yaparken tümüyle katma değer vergimizi ödüyoruz. Ama kredi kartı kullanıldığında ikinci bir vergi ödemek zorunda kalabiliriz. Bunun dikkate alınacağını düşünüyorum. Yoksa büyük sıkıntı çıkar."

İstanbul'da taksi plakası fiyatlarının geçen yıldaki artış seyri şu şekilde gerçekleşti:

2014 Fiyatları

Ocak: 1 milyon 320 bin

Şubat: 1 milyon 280 bin

Mart: 1 milyon 310 bin

Nisan: 1 milyon 325 bin

Mayıs: 1 milyon 300 bin

Haziran: 1 milyon 360 bin

Temmuz: 1 milyon 370 bin

Ağustos: 1 milyon 400 bin

Eylül: 1 milyon 400 bin

Ekim: 1 milyon 650 bin

Kasım: 1 milyon 600 bin

Aralık: 1 milyon 600 bin

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.