Rıdvan Eşin
Esnaf Odaları Bidliği
Aydem

Büyük Menderes’te kano yolculuğu

TURİZM 17.07.2019 - 11:41, Güncelleme: 01.12.2020 - 14:50 4366+ kez okundu.

İki maceracı, Büyük Menderes Nehri'ni kanoyla geçti.

AYDIN  - İngiltere’de yaşayan seyahat kitabı yazarı ve program yapımcısı Jeremy Seal’in, yıllar önce Büyük Menderes Nehri ile ilgili yazdığı “Meander” isimli bir kitaptan etkilenen iki maceracı, Büyük Menderes Nehri'ni kanoyla geçti. Biri Kanadalı, diğeri İngiliz iki genç, EKODOSD’un konuğu olarak tarihi yerleri gezerek, Menderes’le ilgili bilgiler aldı. Afyon Suçıkan Bölgesi’nden doğarak yolculuğuna başlayan ve Ege Bölgesi’nin can damarı olan 584 km’lik Büyük Menderes Nehri biri Kanadalı, diğeri İngiliz iki genci ağırladı. Kanada’dan Robot Mühendisliği’nde okuyan Itto Korneckı ile Psikiyatris olan İngiliz Laurıe Twıne, İngiltere’de yaşayan seyahat kitabı yazarı ve program yapımcısı Jeremy Seal’in yıllar önce Büyük Menderes Nehri’yle ilgili yazdığı “Meander” isimli bir kitaptan etkilenerek bölgeye geldi. Jeremy Seal’ın “Meander” isimli kitabından etkilenen Kanadalı Itto Korneckı ve İngiliz Laurıe Twıne, kanoyla Afyon’dan başladıkları Menderes yolculuğuna Aydın’ın Söke İlçesi’ne bağlı Serçin Köyü’nde noktaladı. 3 gün süren yolculuğun sonunda Serçin’e gelen iki genç, Serçin’deki Aydın Büyükşehir Belediyesi’ne ait Ekoturizm Merkezi sorumlusu Akın Karakaya’yı ziyaret etti. Serçin’de bir süre kalan iki genç, Bafa Gölü’nü de ziyaret etti. Bafa Gölü ziyaretlerinden Eko Sistemi Koruma ve Doğa Sevenler Derneği (EKODOSD) yetkilileri ile tanışan gençler, ziyaretlerinin nedenleri konusunda bilgiler aktarırken, maceracı gençler, EKODOS’un konuğu olarak Milet ve Priene Antik Kentleri’ni gezip, ardından Kuşadası’nı ziyaret etti. Ziyaretleriyle ilgili değerlendirme yapan iki genç, “Büyük Menderes’in gücünü görmek, mitolojik hikayelerini dinlemek, etrafındaki insanları, köyleri tanımak, çevresinde şekillenen binlerce yıllık uygarlıklardan kalan tarihi gezmek için Aydın’a geldik. Şişme kanoyla gündüzleri kürek çekerek, geceleri çadırda kalarak, 3 günlük bir yolculuktan sonra Serçin Köyü yakınlarında kıyıya çıktık. Burada Aydın Büyükşehir Belediyesi Ekoturizm Merkezi sorumlusu Akın Karakaya’yı ziyaret ettik. Köylülerinin yakın ilgisi ve misafirperverliği bizi çok etkiledi. EKODOS yetkilileriyle tanıştık. Menderes’e yakın antik kentlerden Milet ve Priene’yi birlikte gezdik. Kuşadası hakkında bilgiler aldık. Kuşadası’ndan Samos’a kanoyla gitmeyi planlıyoruz. Biz bu ziyaretimizde Menderes’in suyu konusunda daha temiz suyla karşılaşacağımızı tahmin ediyorduk, ama yanıldık. Dönüşte tüm bunları arkadaşlarımızla paylaşacağız ve 5 yıl sonra tekrar arkadaşlarıyla birlikte buraya gelmeyi istiyoruz” şeklinde konuştular.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve aydinyeniufuk.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.